کد خبر: ۵۶۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

در دیدار ظریف با رئیس‌جمهور و فراکسیون‎های مجلس عراق چه گذشت؟+عکس

محمدجواد ظریف با رییس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در بغداد حضور دارد، دوشنبه شب با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به دیدارهای خود با مقامات عالی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراقی، مذاکرات صورت گرفته را سازنده و آغازگر فصل نوینی در ارتقاء و تحکیم همکاریهای فی مابین دو ملت و کشور برادر و همسایه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این دیدار با اشاره به همایش اقتصادی مشترک ایران و عراق، آن را رویدادی مهم در پیشبرد همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف بین دو کشور برشمرد.


در دیدار ظریف با رئیس‌جمهور و فراکسیون‎های مجلس عراق چه گذشت؟+عکس

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار، ضمن اشاره به دیدار گذشته‌اش از تهران و نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور، از روند جاری و آینده این مناسبات با هدف تقویت پیوندهای دو ملت عراق و ایران ابراز رضایت و خرسندی کرد.

طرفین همچنین در این ملاقات در خصوص مسایل منطقه‌ای و چگونگی همکاریها و هماهنگی‌های دو کشور در این زمینه تبادل نظر کردند.

همچنین بعداظهر امروز نخست وزیر اسبق و رئیس مجلس سابق عراق و جمعی از اعضای ائتلاف الوطنیه نیز  با وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی کردند.

دیدار رئیس مجلس و رهبران فراکسیون‌های پارلمان عراق با ظریف

وزیر خارجه کشورمان همچنین با رئیس پارلمان، معاونین او و روسای فراکسیون‌های پارلمان عراق دیدار کرد.

در دیدار محمد ظریف و محمد حلبوسی که معاونین رئیس و روسای فراکسیون‌های پارلمانی این کشور نیز در آن حضور داشتند، رئیس مجلس عراق، با اشاره به تاریخ و منافع مشترک دو کشور، از نقش کشورمان در کمک به ملت عراق در شکست داعش قدردانی و بر تقویت و گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و بویژه اقتصادی تاکید کرد.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، بویژه روابط پارلمانی دو کشور در سال‌های اخیر، افزود: دیدار ۷ میلیون ایرانی و عراقی در سال از کشورهای یکدیگر، یک ملاک برجسته در نزدیکی دو ملت بزرگ ماست.

در این دیدار، روسای فراکسیون‌های پارلمانی عراق نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تقویت و پیشبرد  روابط با ایران و حمایت از آن مطرح و اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت های پارلمانی نیز برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

به گزارش پایگاه عین العراق، در این دیدار حسن کریم الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت: ما بر لزوم همکاری و تقویت تلاش‌ها در مقابله با چالش‌های مشترک تاکید می‌کنیم.

وی افزود که عراق خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف است.

در دیدار ظریف با رئیس‌جمهور و فراکسیون‎های مجلس عراق چه گذشت؟+عکس

محمدجواد ظریف، بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه بغداد شد. ظریف در هنگام ورود به عراق در فرودگاه بغداد مورد استقبال تعدادی از مقامات وزارت خارجه این کشور قرار گرفت و بلافاصله بعد از ورود به عراق مذاکراتش را با مقامات این کشور آغاز کرد.

محمد جواد ظریف با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، محمدعلی الحکیم، وزیر خارجه و عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشوردیدار کرده و قرار است امشب هم با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار کند.



منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین