کد خبر: ۵۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۸
نماینده مبارکه اعلام کرد:

تکذیب حمایت هاشمی از تجمیع انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سید محمدجعفر ‌سادات ‌موسوی» عضو فراکسیون اکثریت مجلس هفتم اخبار مربوط به موافقت رئیس مجمع تشخیص مصلحت با طرح تجمیع انتخابات مجلس هشتم و ریاست‌جمهوری نهم را تکذیب کرد و گفت که آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس، اعلام موضع ‌نهایی مجمع در مورد طرح تجمیع انتخابات را به بعد از بررسی‌های کارشناسانه موکول کرده است.

پیش از این، یکی از سایت‌های نزدیک به دولت در بخشی از گزارشی در مورد طرح تجمیع انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و افزایش یک سال‌ونیم به عمر مجلس هفتم نوشته بود:«اکثر قریب به اتفاق عقلای مجلس و خبرگان سیاسی نیز مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کرده‌اند و بارها تلاش نموده‌اند تا این طرح مسکوت بماند، ولی عده‌ای از نمایندگان شامل افراد درجه و فراکسیون اکثریت، تمامی اعضای فراکسیون اقلیت مجلس و نمایندگان روحانی مجلس هفتم مانند علی عسگری، طباطبایی، مدنی بجستانی، سادات ‌موسوی، پور فاطمی و . . . هستند. که شدیدا به دنبال اجرای این هستند و البته برخی از افراد مانند کروبی نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند».
 
این سایت افزوده بود که نمایندگان حامی طرح تجمیع انتخابات از رایزنی‌هایشان با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر مثبت وی دراین‌باره خبر داده‌اند.

این درحالی‌است که سادات موسوی نماینده مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص مطالب این سایت گفت: همه مسئولان به تجمیع انتخابات اذعان دارند و محسنات طرح تجمیع در هنگام تجمیع انتخابات خبرگان و شوراها برای همه روشن و مشخص شد. 

سادات‌موسوی افزود: البته اینکه کدام انتخابات باید با هم تجمیع شوند باید کار کارشناسی انجام گیرد، اگر بحث تجمیع انتخابات مجلس با ریاست جمهوری مطرح است فقط برای صرفه جویی و نکشاندن هر ساله مردم به پای صندوق‌های رای است. 

وی اظهار داشت: اما اینکه گفته شود نمایندگان مخالف این طرح عقلای مجلس‌اند و موافقان آن ناعاقلان هستند، توهین جدی به مجلس است. 

نماینده مبارکه گفت: نماینده دسته اول، دسته دوم، اورجینال و فابریک توهین به شان نمایندگان مجلس است، اینکه موافقان عاقلند جسارت مستقیم است که این سایت‌ها بیش از اندازه جری شده‌اند. 

موسوی با اشاره به نشست بیش از یکصد نماینده مجلس با هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی در مورد طرح تجمیع انتخابات هیچ حمایتی نکردند و موضع خود را با مطالعه نظرات کارشناسی اعلام خواهند کرد و هیچ اظهار نظری در مورد مثبت بودن یا منفی بودن نظر مجمع تشخیص مصلت در مورد این طرح نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین