کد خبر: ۵۶۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

اعتراض معلمان آمریکایی به دستمزدهای پایین

بیش از ۳۰ هزار معلم در لس آنجلس که دومین سیستم گسترده مدارس آمریکا را دارد با برگزاری تظاهراتی خواستار افزایش دستمزدها شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته (دوشنبه) حدود ۶۴۰ هزار دانش آموز هنگام رفتن به حدود ۹۰۰ مدرسه در اتحادیه مدارس لس‌آنجلس با صحنه تظاهرات معلمان خود زیر باران با در دست داشتن پلاکاردهایی مواجه شدند.

این اتحادیه خواستار افزایش ۶.۵ درصدی حقوق دریافتی معلمان و افزایش کتابدارها، مشاوران و پرستاران در محیط مدارس، کاهش جمعیت دانش‌آموزان در هر کلاس‌ و برگزاری آزمون‌های کمتر شده‌اند.

مذاکراتی که در نهایت با ناکامی مواجه شد، معلمان را بر آن داشت تا اولین اعتصاب اتحادیه مدارس لس‌آنجلس را در ۳۰ سال اخیر رقم بزنند.

یکی از معلمان این اعتصاب ها را یک نبرد حمایتی برای آینده آموزش عمومی خوانده است.

در این تظاهرات هزاران معلم با عبور از مقابل شورای شهر لس آنجلس به سمت مراکز بخش آموزش و پرورش این شهر حرکت کردند.

آخر هفته هیچ گونه مذاکرات رسمی میان اتحادیه معلمان و بخش آموزش و پرورش لس آنجلس صورت نگرفته بود. این مذاکرات که معلمان پیش‌تر نسبت به آن امیدوار بودند با اعلام نماینده معلمان مبنی بر این که با پیشنهاد یک قرارداد به آن‌ها توهین شده ناکام مانده بود.

برخی اخبار و ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی حاکی از اعتصاب انجمن معلمان "دنور" آمریکا نیز هست، اما اعتصاب اتحادیه معلمان لس‌آنجلس از بزرگ ترین و معدودترین اعتصاب ها در نوع خود شمرده می شود.

مقامات آموزشی لس آنجلس با بیان این که خواسته های معلمان غیرقابل دسترس است، اعلام کرده اند که ادامه این تظاهرات ها تنها به دانش آموزان و والدین آن ها آسیب می رساند.

شهردار لس آنجلس نیز با اعلام این که قرار است حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان این شهر رایگان شود از اتحادیه معلمان و مراکز بخش آموزش و پرورش خواست تا هر چه سریع تر با یکدیگر به توافق برسند.

از آن جایی که اعتصاب معلمان در مدارس ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه لس آنجلس ادامه یافته است، صدها معلم جدید جایگزین شده و مدیران نیز به منصب های دیگری منتقل شده اند.

مقامات بخش آموزش و پرورش لس آنجلس با تاکید بر این که تمام تلاش خود را برای اختصاص بودجه آموزشی به مدارس می کنند از معلمان خواست تا در مورد خواسته‌هایی که برای مقامات قابل اجرا نخواهد بود، تجدیدنظر کنند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سال گذشته نیز چنین اعتصاباتی در سراسر ایالات متحده آمریکا برگزار شده بود. در این اعتصابات معلمانی از ایالات مختلف آمریکا از جمله ویرجینیای غربی، کنتاکی، اوکلاهاما و دیگر ایالات برای اصلاح آموزش و پرورش و برخورداری معلمان از حقوق بیشتر دست به تظاهرات زده بودند.

نزدیک به یک سال پیش معلمان ویرجینیای غربی با اعتصاب یک هفته ای خود دولت را وادار کردند تا حقوق تمامی کارکنان این ایالت را پنج درصد افزایش دهند. در آوریل ۲۰۱۸ نیز معلمان اوکلاهاما پس از اطمینان از افزایش حقوق و هزینه های آموزشی به اعتصاب دو هفته ای خود پایان دادند. معلمان ایالات کنتاکی و آریزونا نیز با دستیابی به افزایش تامین مالی و دستمزدهای خود تظاهرات های خود را خاتمه دادند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین