کد خبر: ۵۶۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۲

آقای تکذیب جدید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معمولا یکی از مهمترین کمیسیون هاست که به دلیل ارتباط با سه وزیر اصلی کابینه بیش ازپیش مورد توجه محافل سیاسی است. ابتدای مجلس هفتم که خواسته شده بود نمایندگان کمیسیون‌های مورد نظر خود را معرفی کنند کثرت نمایندگان خواستار حضور در کمیسیون امنیت ملی به حدی رسید که هیات رئیسه ناگزیر دخالت کرد و از بسیاری از نمایندگان داوطلب برای حضور در کمیسیون امنیت ملی خواست تا در سایر کمیسیون‌ها حضور یابند. 

کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم در سه سال کاری خود با ریاست علاءالدین بروجردی اداره شده است که به دلیل دیدگاه‌های علمی و منصفانه‌اش و همچنین به دلیل رویکرد باز و غیر تنگ‌نظرانه‌اش مورد حمایت جریان‌های سیاسی مختلف قرار دارد. او در حقیقت یکی از نمایندگان اصولگرایی است که بخش مهمی از جریان دوم خرداد و جریان حامی رویکرد هاشمی رفسنجانی نیز او را تایید می‌کنند.

اما این همه ماجرا نیست. به تازگی اخباری از سوی بروجردی اعلام شده است که پی در پی توسط  خود او یا سازمانها و افراد مختلف مورد تکذیب قرار گرفته است. بروجردی در تاریخ 12 دی‌ماه خبر یک روزنامه ایرانی مبنی بر اینکه وی اعلام کرده تهران در حال ساخت موشک پرتاب ماهواره است را تکذیب کرد. البته حوزه علمیه قم اصرار داشت که متن صحبت‌های بروجردی در این زمینه موجود است!

پس از آن بروجردی در هشتم بهمن ماه در میان خبرنگاران خبر از نصب سه هزار دستگاه سانتریفوژ‌ داد که این بار روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد هیچگونه سانتریفوژ‌ جدیدی در تاسیسات نطنز نصب نشده است.

بالاخره بروجردی در 10 بهمن ماه در مصاحبه باخبرگزاری ایسنا در خصوص پیگیری برنامه‌های هسته‌ای ایران به «کمیته ویژه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای» با ریاست مهندس «حبیب‌الله بیطرف» وزیر سابق نیرو اشاره کرد که مهندس بیطرف فردای همان روز خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد ریاست چنین کمیته‌ای را بر عهده ندارد. 

زمانی حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه مشهور به «آقای تکذیب» شده بود. گویا امروز علاءالدین بروجردی در نبود آصفی به «آقای خبرهای تکذیب شده» معروف خواهد شد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین