کد خبر: ۵۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۰
نماینده سابق مجلس اعلام کرد:

تفاوت موضع دولت با شورای امنیت ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم اعلام کرد که به نظر او،  مواضع هسته‌ای رئیس جمهور با مواضع شورای عالی امنیت ملی متفاوت و گاه متضاد است.

علی تاجرنیا نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص این اظهارنظر احمدی‌نژاد که مسئولیت پیگیری و اعلام مواضع هسته‌ای با اوست اظهار داشت: «براساس قانون اساسی پس از بازنگری شورایی به نام شورای عالی امنیت ملی تعریف شد و براساس عرف این چند ساله دیدگاه‌های این شورا در خصوص مسائل استراتژیک کشور مورد تأیید رهبری بوده است. این شورا دارای چهره‌های شاخص سه قوه و نیروهای مسلح بوده و از این جهت دارای نوعی جامعیت است که معمولا در برگیرنده نظرات مجموعه قوای نظام بوده است». 

تاجرنیا با بیان اینکه در سال‌های اخیر مشخصا پیگیری موضوع هسته‌ای برعهده این شورا گذاشته شده است گفت:‌ «بنابراین اینکه آقای احمدی‌نژاد خود را مسئول پیگیری و اعلام مواضع هسته‌ای می‌داند نمی‌تواند درست باشد چرا که مجموعه تصمیمات به دلیل ابعاد مختلفی که برای نظام دارد باید در یک جمع دارای نظرات متفاوت تصمیم‌گیری شود». 

وی ادامه داد: «اگرچه رئیس جمهور عالی‌ترین مقام اجرایی است اما مسأله هسته‌ای مسأله‌ای تنها در حوزه اجرائیات نیست و مربوط به مسایل کلان نظام است». 

تاجرنیا در خصوص هماهنگی مواضع رئیس جمهور با شورای عالی امنیت ملی گفت: مواضع آقای رئیس جمهور نه تنها با سایر قوا و ارکان نظام بلکه با مجموعه‌های داخل قوه مجریه هم هماهنگی ندارد. بخش‌های کارشناسی وزارت خارجه درباره این نوع مواضع بعضا نگرانی‌هایی دارند اما به دلیل ویژگی دولت ایشان این مخالفت‌ها نمود بیرونی نداشته است». 

وی با تاکید بر این که «مواضع احمدی‌نژاد گاهی نه تنها با نظرات شورای عالی امنیت ملی همخوانی ندارد بلکه در بدنه فنی و کارشناسی قوه مجریه هم با انتقاداتی روبروست» در پایان تصریح کرد: «من معتقدم بخشی از فرایندی که منجر به صدور قطعنامه تحریم در شورای امنیت علیه ایران شد همین مواضع رئیس جمهور است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین