کد خبر: ۵۶۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

بازیکنان تیم ملی فوتبال بعد از تساوی مقابل عراق چه گفتند؟

مدافع تیم ملی ایران می‌گوید هم تیمی‌هایش با صعود به عنوان تیم صدرنشین دل هواداران تیم ملی را شاد کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین کنعانی زادگان درباره بازی ایران و عراق گفت: ما با آرامش بازی کردیم و بازی را کنترل کرده بودیم. در نیمه اول  ودوم صحنه‌های مشکوکی بود که داور پنالتی ما را نگرفت.

مدافع تیم ملی ایران درباره حملات عراق در نیمه دوم و تحت فشار قرار دادن دروازه ایران تاکید کرد: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم این بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شویم. خدا را شکر دل مردم ایران را شاد کردیم و به فکر بازی بعد هستیم.

او درباره اینکه آیا تیم ملی از نظر بدنی مقابل عراق کم نیاورد، گفت: خدا را شکر خیلی سرحال بودیم و مشکلی نداشتیم.

کنعانی‌زادگان درباره این‌که دوست دارد در مرحله بعد با چه تیمی رو به رو شوند، اظهار کرد: ما گفتیم پله به پله بالا می‌رویم. این سومین فینال ما بود که با سربلندی از زمین خارج شدیم و دل میلیون ها هوادار را شاد کردیم. نمی‌دانم با کدام تیم بازی می‌کنیم. همه تمرکز ما روی بازی بعد است که به یک چهارم نهایی صعود کنیم.

دژاگه: چرا باید جلوی عراق ریسک می‌کردیم؟

اشکان دژاگه بعد از تساوی تیم ملی ایران و عراق در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر در گروهمان اول شدیم و این موضوع از همه چیز مهم‌تر است. همچنین بدون گل خورده و هفت گل زده به مرحله بعدی رفتیم. امروز سعی کردیم گل بزنیم اما گاهی اوقات پیش‌ می‌آید که توپ به گل نمی‌رود. فشار بیشتر روی عراق بود و آن‌ها باید این بازی را می‌بردند تا صدرشین می‌شدند. با این حال بازی بیشتر دست ما بود.

او افزود: چرا باید در چنین بازی‌ای با حمله کردن، ریسک کنیم. ما سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و عراق جلو بیاید چون فشار روی آن‌ها بود. فکر می‌کنم این کار را خوب انجام دادیم و این استراتژی ما بود؛ در نهایت نیز به هدفمان رسیدیم و صدرنشین شدیم.

کاپیتان تیم ملی در پایان و در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کند ایران با چه تیمی در مرحله بعدی مصاف کنند، بیان کرد: آنقدر تیم شنیده‌ام که می‌توانیم جلوی آن‌ها بازی کنیم که نمی‌دانم. ما سعی کردیم صدرنشین شویم تا در مرحله بعدی کارمان راحت‌تر باشد. البته نمی‌خواهم بگویم با تیم آسان‌تری بازی می‌کنیم چون تیم‌ها در مرحله بعدی می‌جنگند و بازی‌های سختی خواهیم داشت. هر تیمی که بیاید، باید از دقیقه اول نشان دهیم که چه تیمی هستیم و امیدوارم بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

جهانبخش: عراق غیرفوتبالی بازی کرد

علیرضا جهانبخش هافبک مهاجم تیم ملی پس از نخستین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا و تساوی ایران و عراق اظهار کرد: می‌دانستیم که بازی سختی را پیش رو داریم زیرا تجربه تقابل مقابل عراق را داشتیم.

وی ادامه داد: آنها دنبال فوتبال بازی کردن نبودند و تنها می‌خواستند بازی ما را خراب کنند. هدف ما چیز دیگری بود اما عراق با عکس‌العملی غیرفوتبالی مانع از رسیدن ما به هدفمان شد. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم با یک امتیاز که حداقل حق ما بود را بگیریم و دور گروهی را با صدرنشینی به پایان برسانیم. اگر اوضاع طبق پیش‌بینی ما جلو می‌رفت، می‌توانستیم با ۹ امتیاز از گروه خود صعود کنیم.

جهانبخش درباره نخستین تجربه‌اش در این دوره جام ملت‌ها گفت: دوران زیادی مصدوم بودم و سعی کردم هر چه زودتر به مسابقات برگردم و برای این کار تلاش زیادی کردم. از لحاظ فنی و فیزیکی بازی سختی بود اما از کادر فنی ممنونم که به من اعتماد کردند و بعد از این همه مدت به من بازی دادند.

هافبک مهاجم تیم ملی درباره داوری این دیدار گفت: به نظر من داوری خوب بود و مشکل خاصی را از این بابت نداشتیم.

او در پایان درباره دلیل تعویضش توضیح داد: مصدومیتی در کار نبود و این تعویض کاملا فنی بود و کادر فنی می‌خواست از سایر بازیکنان نیز استفاده کند.

اعتراض روزبه چشمی به قضاوت ایرماتوف

روزبه چشمی پس از دیدار ایران و عراق و تساوی دو تیم اظهار کرد: ما خوب بازی را آغاز کردیم و موقعیت‌هایی داشتیم. داور می‌توانست یک یا دو پنالتی برای ما بگیرد اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نیفتاد. خدا را شکر می‌کنم که به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کردیم.

وی ادامه داد: بازی سختی را پشت‌سر گذاشتیم و دو تیم فیزیکی بازی می‌کردند. اگر موقعیت ما در ابتدای بازی به گل تبدیل می‌شد، کار راحت‌تر پیش می‌رفت. امیدوارم بازی بعدی با تمام تلاش بازیکنان و حمایت هواداران به راحتی به یک‌چهارم نهایی صعود کنیم.

چشمی درباره جدال بر سر سرگروهی در گروه چهارم تصریح کرد: ما تلاشمان را کردیم و عراق هم طبیعی بود که برای صدرنشینی به زمین بیاید. به هر حال بازی به‌گونه‌ای پیش رفت که دو تیم نتوانستند گلی به ثمر برسانند و در پایان هم کار با صدرنشینی ایران خاتمه یافت.

هافبک دفاعی تیم ملی درباره داوری ایرماتوف در این دیدار تصریح کرد: اگر صحنه برخورد توپ با دست صفا هادی را کنار بگذاریم، شوت من که باز هم به دست مدافع عراق برخورد کرد، قطعا پنالتی بود و نمی‌دانم چرا علی‌رغم مشورت با داور پشت دروازه به نفع ما سوت نزد.

پاسخ جالب سردار آزمون به سوالی درباره موقعیتی که از دست داد

سردار آزمون بعد از بازی ایران و عراق درباره از دست دادن فرصت گل در ابتدای این بازی گفت: در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد. در  لحظه آخر فکر کردم توپ به سر بازیکن عراق می‌خورد اما از او عبور کرد و به چشم من خورد. این هم جزوی از فوتبال است. هیچ کس دوست ندارد گل نزند.

او درباره تساوی ایران و عراق گفت: هر دو تیم برای نباختن بازی می‌کردند. اگر ما جای عراق بودیم، بازی بهتر از این می‌شد.

مهاج تیم ملی درباره خطای هند بازیکنان عراق در محوطه جریمه و اعمال نشدن پنالتی ایران اظهار کرد: من نظری درباره داوری و امکان وقوع پنالتی ندارم.

قدوس: حرف زدن از قهرمانی در آسیا زود است/ عراقی‌ها مرا می‌زدند

سامان قدوس بعد از تساوی بدون گل تیم ملی ایران مقابل عراق گفت: بهتر و بهتر می‌شویم ولی امروز بازی سخت بود. داور امروز اشتباه سوت زد.

وی ادامه داد: بازی محکمی بود. به دلیل سوت‌های زیاد داور، بازی سخت شد. به دلیل جو خوب ورزشگاه، می‌خواستیم فوتبال زیبایی بازی کنیم.

هافبک تیم ملی درباره خطای خشن روی پای صفا هادی و دریافت کارت زرد از ایرماتوف اظهار کرد: بازیکنان عراق من را می‌زدند اما چیزی نمی‌شد. من هم در آن صحنه می‌خواستم از روی بازیکن عراق بپرم ولی روی پای او افتادم. حرکتم عمدی نبود. بد فرود آمدم و روی پای بازیکن عراق افتادم. دوست ندارم کارت قرمز بگیرم.

قدوس درباره افزایش محبوبیتش در ایران گفت: خیلی خوشحالم . سعی می‌کنم برای تیم ملی ایران بهتر بازی کنم و مردم را خوشحال کنم. این در فکر من است.

هافبک تیم ملی درباره احتمال قهرمانی ایران در آسیا نیز تاکید کرد: یکم زود است. ما فقط به بازی بعد نگاه می‌کنیم و متنظریم رقیب بعدی ما مشخص می‌شود.

او درباره حضور در جام ملت‌های آسیا به همراه ایران تاکید کرد: خوشحالم که در تیم ملی هستم تا ان‌شاء الله قهرمان شویم.

ابراهیمی: عراق به دنبال فوتبال بازی کردن نبود

امید ابراهیمی بعد از تساوی تیم ملی ایران و عراق در جمع خبرنگاران درباره صحنه مشکوک پنالتی روی او در محوطه جریمه گفت: بازیکن عراق کاملا مرا شارژ کرد چون من به سمت دروازه می‌رفتم و اگر این کار را نمی‌کرد، موقعیت برای ما ایجاد می‌شد. فکر می‌کنم اگر جای‌گیری داور خوب بود، این صحنه را پنالتی می‌گرفت.

او درباره تغییر پست در بازی امروز توضیح داد: با صلاح‌دید آقای کی‌روش در بازی قبل در پست هافبک دفاعی بازی کردم اما امروز هافبک راست بودم و سعی داشتم وظایفی که کی‌روش به من سپرده بودم را انجام دهم.

ملی‌پوش فوتبال ایران خاطرنشان کرد:‌ هدفمان این بود که صعود کنیم. در برخی دقایق از بازی امروز، بازی گره می‌خورد و سعی می‌کردیم با بازیکنان صحبت می‌کردیم تا بتوانیم بازی کنیم. با این حال هدفمان این بود که به عنوان تیم نخست از گروه بالا برویم و برای بازی بعدی آماده شویم.

ابراهیمی همچنین گفت: عراقی‌ها به دنبال این بودند که تنش ایجاد کنند و نمی‌خواستند فوتبال بازی کنند. اگر آن‌ها به دنبال فوتبال بازی کردن بودند، ما هم راحت‌تر می‌توانستیم بازی کنیم. آن‌ها به دنبال تنش بودند. گاهی اوقات یک خطای ساده انجام می‌شد اما دو سه نفری هجوم می‌آوردند تا تمرکز بازیکنان ما را به هم بریزند. به همین دلیل نتوانستیم مثل بازی‌های قبل خوب بازی کنیم اما خدا را شکر صدرنشین شدیم.

پورعلی‌گنجی: ایرماتوف نمی‌خواست مانند ویلیامز بدنام شود

 مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم ملی که در تساوی بدون گل ایران و عراق از روی نیمکت نظاره‌گر این دیدار بود، پس از پایان بازی در این باره اظهار کرد: ما دوست داشتیم یا مساوی کنیم یا سه امتیاز را کسب کنیم تا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کنیم که به هدف خود نیز دست پیدا کردیم.

وی درباره اعتراضاتش به داوری از روی نیمکت توضیح داد: به نظر من داور در یکسری از صحنه‌ها عادلانه قضاوت نکرد. او پنالتی‌هایی را می‌توانست در نیمه اول برای ما بگیرد اما این کار را انجام نداد. همچنین ایرماتوف ذهنیتی از ویلیامز داشت که نمی‌خواست مانند او بدنام شود که این باعث شد کارش خراب شود.

مدافع تیم ملی درباره حریف ایران در مرحله بعد گفت: به نظر من تیم‌های سوم هر گروهی نسبت به تیم‌های اول و دوم آن گروه ضعیف‌تر هستند. امیدوارم که بتوانیم در دیدار بعدی خود هم برنده باشیم و به مراحل بالاتر صعود کنیم.

پورعلی‌گنجی درخصوص بازی نکردنش اظهار کرد: به هر حال این نظر مربی و کادر فنی است و تلاش همه بازیکنان این است که تیم ملی نتیجه بگیرد. اینکه تیم ملی به دنبال تساوی بود حرف درستی نیست و تیم ما بازیکن زیاد دارد و سایر بازیکنانی که بیشتر بازی کردند نیاز به استراحت دارند. این نشان می‌دهد که تمام بازیکنان ما پتانسیل حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارد و فرقی بین بازیکن ذخیره و اصلی وجود ندارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین