کد خبر: ۵۶۹۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

تظاهرات بومیان آمریکایی در واشنگتن علیه بی‌عدالتی‌ها

صدها عضو جوامع بومی در واشنگتن با محکوم کردن بی‌عدالتی‌هایی که با آنها مواجه هستند، خواستار احترام به حقوقشان شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
برخی از معترضان در هوای برفی واشنگتن لباس سنتی به تن داشتند و دست‌ نوشته‌هایی از جمله "عدالت برای زن بومی گمشده، به قتل رسیده" و "ما ساکت نخواهیم شد" به همراه داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه فیس‌بوک "راهپیمایی مردمان بومی" آمده است: اکنون بسیاری از مردمان بومی قربانیان سرکوب هستند، بسیاری از خانواده‌ها با دیوارها و مرزها جدا افتادند، با هولوکاست محیط زیستی، قاچاق جنسی و انسان و همچنین خشونت ارتش/پلیس روبرو هستیم.

مالیا سیمون ۲۰ ساله از اعضای قبیله ناواهو گفت: من برای نسل‌های آیندگان مردمانم آمده‌ام. من برای بی‌ عدالتی‌های محیط زیستی که در منابع ما رخ می‌دهد، اینجا هستم. آب‌های ما آلوده می‌شود و هیچ کاری برای آن انجام نمی‌شود.

جوامع بومی همچنین محدودیت‌ها در آزادی جابجایی خودشان و مرزهایی که نقشی در تعیین آنها نداشتند، محکوم کردند. جویی مورالس، از قبیله مردم پیخائو کلمبیا تاکید کرد: سکنه این مرز را تعیین کردند و این چیزی نیست که ما به رسمیت بشناسیم. از زمانیکه ما اینجا هستیم، از زمانی که به یاد داریم، مردمان بومی از شمال به جنوب حرکت می‌کردند.

در ایالات متحده آمریکا، آمریکایی‌های بومی جزو جوامع فقیر هستند و از تعطیلی دولت فدرال که به یکماهی نزدیک می‌شود، متضرر می‌شوند. به گفته یکی از معترضان، بسیاری از مردم پول و مزایایشان را نگرفتند. همزمان بسیاری از قبایل با مقام‌های کانادایی و آمریکایی بر سر مسیری که خط لوله گاز از اراضی آنها می‌گذرد، کشمکش دارند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین