کد خبر: ۵۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۲
متکی پس از دیدار با حکیم:

در مورد آمریکا حرف نزدیم

آفتاب‌‌نیوز : متکی با بیان اینكه «ما درباره راه‌های مختلف همكاری ها در جهت مصالح دو كشور و دولت مذاكره كردیم چه در حوزه همكاری‌های اقتصادی و چه در حوزه‌ی كمك‌هایی كه می‌توان به ثبات و امنیت عراق انجام داد» اظهار داشت: «در خصوص مساله آمریكایی‌ها در این دیدار گفتگویی نداشتیم؛ هر چند بحث آمریكا در جای خود قابل بحث است».

وی ضمن محكوم كردن اقدام غیرقانونی آمریكایی‌ها در حمله به كنسولگری ایران در اربیل عراق و به اسارت گرفتن كاركنان این كنسولگری اظهار داشت: «به دولتمردان آمریكایی توصیه می‌كنیم هر چه سریعتر به آزادی كاركنان كنسولگری ایران اقدام كنند. در گفتگویی كه با وزیر خارجه عراق داشتیم به آنها این نكته را گوشزد كردیم و دولت عراق نیز تمام تلاش خود را در این راستا می‌كند».

حكیم نیز در این دیدار با تاکید بر این نکته که «مساله امنیت عراق از مسایل مهمی است كه عراق با آن روبروست امنیت عراق بخشی از امنیت منطقه است اگر اوضاع عراق به سامان باشد می‌تواند بر اوضاع منطقه تاثیر خوبی بگذارد و به عكس اگر بد باشد اوضاع منطقه نیز بدتر می‌شود. اگر ثبات در عراق نباشد در منطقه نیز ثبات نخواهد بود» افزود: « من حامل هیچ پیامی از هیچ طرف غیرعراقی نیستم و تنها حامل پیام محبت مقامات عراقی می‌باشم».

وی در خصوص بازداشت شدگان كاركنان كنسولگری ایران در اربیل عراق توسط نیروهای آمریكایی گفت: «این حادثه مساله دردناكی است؛ اراده جدی در مسوولین وجود دارد و دولت عراق برای آزادی آنها تلاش می‌كند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین