کد خبر: ۵۶۹۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
خانه‎‌هایی به قیمت یک دلار در ایتالیا

در اینجا با یک دلار صاحب خانه شوید+عکس

ناحیه‌ای در ایتالیا خانه‌های خود را به بهای تنها کمی بیش از یک دلار می‌فروشد؛ کمتر قیمت از یک فنجان اسپرسو!
آفتاب‌‌نیوز : سرویس اقتصادی- شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی درباره به فروش گذاشتن خانه‌هایی در ناحیه "سامبوکا دی سیچیلیا"، در استان "آگریجنتو" ایتالیا، می‌نویسد: این منطقه منظره‌ای جذاب به روی جزایر مدیترانه و سواحل نزدیک آن دارد. قیمت خانه‌ها اما در آن منطقه به میزان یک یورو و یا کمی بیش از یک دلار عرضه شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این پیشنهاد با هدف احیای جمعیت آن منطقه است. این منطقه نیز مانند بسیاری از نواحی روستایی در ایتالیا در سالیان اخیر به دلیل مهاجرت جمعیت عموما جوان به شهرهای بزرگ تقریبا در حال خالی شدن از سکنه است. البته خانه‌های سنگی به فروش گذاشته شده نیاز به بازسازی دارند. بازسازی این خانه‌ها باید ظرف مدت سه سال انجام شود و هزینه آن تقریبا 25 هزار دلار است. این تعهدی است که خریداران باید ارائه کنند".

بیش از صدها درخواست خرید از کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، فرانسه و سوئیس دریافت شده است. بخشی از این شهر، میراث دورانی است که اعراب به آنجا رسیده بودند. کلیساهایی با معماری عربی‌ را در کنار ساختمان‌های با معماری باروک می‌توان دید. اکثر خانه‌ها در کوچه‌های باریک سنگ‌فرشی‌شده با کمتر از یک متر عرض واقع شده‌اند".

"سی ان ان" در پایان می‌نویسد: "این منطقه در سال 2016 میلادی نامزد شرکت در مسابقه شناسایی زیباترین ناحیه ایتالیا شد. مقام‌های آن ناحیه قصد دارند با جذب جهانگردان و سرمایه‌گذاران نوع زندگی روستایی محلی را به آنان نشان دهد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین