کد خبر: ۵۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۹
دیوان محاسبات خبر داد:

کشف دو اختلاس در دولت نهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور از کشف دو فقره اختلاس در دولت و ارائه آن به دادگاه مفاسد اقتصادی خبر داد. این روابط عمومی با ارسال نمابری به آفتاب اعلام کرد: با تلاش حسابرسان دیوان محاسبات استان تهران دو فقره اختلاس وجوه دولتی کشف و علاوه بر ارسال پرونده آنها به دادسرای دیوان محاسبات پرونده متهمین به دادگاه مفاسد اقتصادی ارسال شده است. براساس رسیدگی‌های به عمل آمده بالغ بر 1845 میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به یکی از سازمان‌های دولتی به صورت غیرقانونی از حساب دولتی برداشت و به حساب اشخاص حقیقی واریز شده، چک‌های صادره شده این دستگاه دولتی در وجه حساب شخصی ذیحساب دستگاه مربوط و یک بنگاه معاملات به منظور خرید اتومبیل مدل بالا صادر شده است. 

بنابراین گزارش، این دستگاه دولتی همچنین با تهیه اسناد صوری و غیرواقعی و با صدور چک‌های سفید امضا از واریز مانده وجوه به حساب خزانه به مبلغ 46771 میلیون ریال به حساب خزانه خودداری کرده است. 

دیوان محاسبات همچنین از اختلاس در آموزش و پرورش تهران خبر داد و اعلام کرد: رسیدگی‌های دیوان محاسبات استان تهران حاکی از این است که در یکی از نواحی آموزش و پرورش استان رقمی بالغ بر 628 میلیون ریال از اعتبارات هزینه‌ای توسط عامل ذیحساب و کارشناس رایانه با اضافه نمودن مشخصات و شماره حساب فرزندان عامل ذیحساب و همسر کارشناس رایانه به انتهای لیست حقوق کارکنان آموزش و پرورش در دیسکت ارسالی به بانک در وجه حساب شخصی آنها پرداخت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین