کد خبر: ۵۷۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۹

انتقاد شديد از نحوه قيمت گذاری L90

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «حمیدرضا کاتوزیان» نايب رييس كميسيون صنايع مجلس‌‏هفتم، از نحوه قيمت گذاري خودرو تندر و L90 به شدت انتقاد كرد. به گزارش خبرنگار پارلماني آفتاب، كاتوزيان، در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه مجلس درجمع خبرنگاران افزود: نحوه قيمت گذاري در قرارداد این خودرو يورو در نظر گرفته شده است و اين درحالي است كه ما از ابتدا به اين نحوه اعتراض داشتيم. 

وي خاطرنشان كرد: شركت ايران خودرو شركتي ايراني است و 60 درصد سهام اين پروژه نيز متعلق به شركت ايراني است و نبايد قيمت به يورو تعيين مي‌‏شد. 

كاتوزيان، با اشاره به نوسانات قيمت يورو در ايران گفت: در اين قرارداد قيمت خودرو L90، 6750 يورو تعيين شده است. در آن زمان قيمت يورو 1080 تومان بود كه بر اين اساس قيمت خودرو بين 7 تا 5/7 ميليون مي‌‏شد اما اكنون قيمت يورو 1300 تومان است كه قيمت اين خودرو بر اين اساس در حدود 9 ميليون مي‌‏شود. 

وي افزود: اين قيمت براي خودروهاي بدون شيشه بالابر و فرمان هيدروليك است و به عقيده من خودرويي با امكانات ضعيف است. 

كاتوزيان تصريح كرد: حتي ما شك داريم كه موتوري كه براساس قرارداد قرار بوده روي اين خودرو قرار گيرد، روي آن قرار گرفته باشد. نايب رييس كميسيون صنايع مجلس تاكيد كرد: ضعف‌‏هايي در اين پروژه وجود دارد كه از وزارت صنايع انتظار قاطعيت بيشتري در اين زمينه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین