کد خبر: ۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۲۴

انتصاب فرمانده تازه ارتش اسراییل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بدون هیچ رای مخالف به انتصاب «گابی اشکنازی» به عنوان فرمانده جدید ستاد فرماندهی نیروهای دفاعی(ارتش) اسرائیل رای مثبت دادند. انتصاب ژنرال اشکنازی در شرایطی صورت گرفته‌است که محافل سیاسی و نظامی اسرائیل همچنان از نحوه عملکرد دولت ایهود اولمرت در اداره جنگ34 روزه تابستان گذشته علیه حزب الله به شدت انتقاد می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری شینهوا انتصاب اشکنازی در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی صورت گرفت. نخست‌وزیر ایهود اولمرت در ابتدای این جلسه با دفاع از انتخاب وی برای این سمت مدعی شد: «گابی یک انسان و فرمانده بسیارمحترم است که سالهای طولانی منشاء خدمات تحسین‌برانگیز در ارتش اسرائیل بوده ‌است». 

امیر پرتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص انتخاب اشکنازی ارائه کرده و خواستار افزایش دوره فرماندهی ارتش اسرائیل از 3 به 4 سال شد.

ژنرال اشکنازی نوزدهمین فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی از سال 1948 تاکنون است. وی پیش از این فرمانده نیروهای ویژه نیروی زمینی بوده و قرار است روز چهاردهم فوریه طی یک آئین رسمی جایگزین ژنرال دن هالوتز فرمانده مستفعی ارتش این رژیم شود. هالوتز که یک ایرانی‌تبار است روز شانزدهم ژانویه در پی ماهها انتقادات تند صهیونیست‌های افراطی از عملکردش در جنگ با حزب الله و در حقیقت به دلیل شکست سنگین ارتش اسرائیل از مبارزان شیعه حزب‌الله لبنان از سمت خود استفعا‌ء داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین