کد خبر: ۵۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

میزان رضایت از عملکرد ترامپ ثابت مانده است

در نخستین هفته‌های سال ۲۰۱۹، میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ، به رغم ادامه‌ تعطیلی بخش‌هایی از دولت همچنان ثابت مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج نظرسنجی مشترک "مرکز مطالعات سیاسی آمریکا" در دانشگاه هاروارد و مرکز نظرسنجی و تحلیل "هریس" نشان می‌دهند که ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی از عملکرد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ابراز رضایت کرده‌اند.

این آمار به طور عمده در قیاس با نظرسنجی مشابهی که ماه گذشته صورت گرفت و میزان رضایت رای‌دهندگان از عملکرد این رییس جمهور را ۴۴ درصد نشان می‌داد، با تغییر خاصی همراه نبوده است.

ترامپ که موفقیت سیاسی خود را عموما به رشد اقتصادی ربط می‌دهد، بیشترین میزان رضایت مردم را در بخش رونق شغلی با ۵۷ درصد دریافت کرده و مدیریت اقتصادی او نیز رضایت ۵۴ درصدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به دنبال داشته است.

با این حال، طبق نتایج این نظرسنجی، میزان رضایت مردم از مدیریت دولت از سوی رییس جمهور آمریکا ۴۱ درصد است. آمار رضایت از مدیریت امور خارجی آمریکا از سوی ترامپ نیز ۴۴ درصد بوده و تفاوت چندانی با رضایت مردم از مدیریت دولت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، مارک پن، یکی از مدیران این نظرسنجی اظهار کرد، به رغم تعطیلی دولت آمریکا، میزان رضایت مردم از عملکرد ترامپ در سطح قبلی باقی مانده و رای‌دهندگان دیدگاه مثبتی نسبت به عملکرد اقتصادی او دارند.

نظرسنجی مشابهی که ماه گذشته صورت گرفت، میزان رضایت‌ها از مدیریت اقتصادی ترامپ را ۵۲ درصد نشان می‌داد.

پن، مدیر این نظرسنجی می‌گوید: رضایت از ترامپ طی تعطیلی دولت ثابت مانده و افزایش تایید عملکرد او در زمینه اقتصادی نسبت به نظرسنجی ماه دسامبر به این مساله کمک کرده است.

وی افزود: این آمار نشان‌دهنده آغازی بهتر برای دور بعدی انتخابات، حتی نسبت به باراک اوباما (رییس جمهور پیشین آمریکا) یا بیل کلینتون (رییس جمهور اسبق) است.

با اینکه تازه‌ترین آمار رضایت مردمی از عملکرد ترامپ ثابت مانده اما این نظرسنجی چشم‌انداز تیره‌تری را درباره انتخابات ۲۰۲۰ برای او نشان می‌دهد.

طبق نتایج این نظرسنجی تنها ۳۶ درصد از رای‌دهندگان از رای احتمالی یا قطعی به ترامپ برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده‌اند و در مقابل این آمار، ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که احتمالا یا قطعا در انتخابات آینده به یک نامزد دموکرات رای خواهند داد.

۱۰ درصد از رای‌دهندگان نیز اظهار کرده‌اند که در انتخابات ۲۰۲۰ به نامزدی مستقل یا نامزدهای دیگر رای خواهند داد.

میزان علاقه‌مندی رای‌دهندگان به ترامپ نیز طبق یافته‌های این نظرسنجی آمار بالایی نداشته و ۲۹ درصد از رای‌دهندگان او را دوست دارند. در مقابل این آمار، ۵۸ درصد از رای‌دهندگان ابراز کرده‌اند، از شخص ترامپ خوششان نمی‌آید. ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان هم در این باره مطمئن نبودند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده‌ که ترامپ بر سر تعطیلی ادامه‌دار دولت و پافشاریش برای دریافت بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک، با دموکرات‌های کنگره درگیر نزاع تلخی است؛ تعطیلی‌ای که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا لقب گرفته است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین