کد خبر: ۵۷۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

چین و سوریه از دولت ونزوئلا حمایت کردند

وزارت خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، پکن مخالف هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا است و از دولت مشروع این کشور برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ونزوئلا در دو روز گذشته شاهد اعتراضات ضد دولتی بوده است. مجلس ملی ونزوئلا که در کنترل اپوزیسیون است، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را "غاصب" توصیف کرد. 

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز چهارشنبه خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا دانست. دست‌کم ۱۶ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن در جریان ناآرامی‌ها بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با دقت تحولات ونزوئلا را زیر نظر داریم و از تمامی طرفین درخواست داریم خویشتنداری کنند. چین از دولت ونزوئلا در تلاشش برای برقراری ثبات، حفظ حاکمیت ملی و استقلال حمایت می‌کند. ما همواره به اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها متعهد هستیم و با هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا مخالفت می‌کنیم.

سوریه از دولت ونزوئلا حمایت کرد

وزارت خارجه سوریه نیز ضمن اعلام حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، مداخلات آشکار آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد.

به گزارش  فارس، یک منبع در وزارت خارجه سوریه مداخله آمریکا در مسائل داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد: «سوریه به شدت مداخله آشکار دولت آمریکا در امور جمهوری ونزوئلا را محکوم می‌کند... [مداخله‌‌ای] که نقض آشکار قوانین بین‌الملل است».

وی تصریح کرد که سوریه بار دیگر اعلام می‌کند که به صورت قاطع با مداخلات آشکار آمریکا مخالف است.

این منبع اعلام کرد که سوریه در حفظ حاکمیت ونزوئلا و شکست طرحهای خصمانه دولت آمریکا کاملا با رهبری و ملت ونزوئلا اعلام همبستگی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین