کد خبر: ۵۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۱۳
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب:

دولت مانع صدور قطعنامه‌های دیگر شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد سلامتی» دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب معتقد است که تبحر سیاسی و پیگیری مذاکرات و لابی‌های مختلف می‌تواند اجماع جهانی شکل گرفته علیه ایران در خصوص پرونده هسته‌ای بشکند. سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب یادآور شد که «در عرصه بین‌الملل همه کشورها به دنبال منافع ملی خود هستند و براساس آن موضع می‌گیرند. بنابر این با توجه به وضعیت کنونی و با استفاده از برگ‌های برنده‌ای که ایران در دست دارد می‌شود با بسیاری از کشورها مذاکره کرد و شرایط را تعدیل کرد». 

به اعتقاد وی، از بن‌بست خارج کردن موضوع هسته‌ای امکان‌پذیر است و باید تلاش شود از صدور قطعنامه بعدی شورای امنیت جلوگیری شود. وی بر این اساس افزود: قطعنامه صادر شده برگ برنده‌ای در دست آمریکاست بنابراین دست‌اندرکاران پرونده هسته‌ای موظف هستند که با برخورد حساب شده و غیر احساسی از صدور قعطنامه‌های پیاپی شورای امنیت جلوگیری کنند. 

وی در پاسخ به اینکه «آیا اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی می‌توانند در این زمینه نقشی ایفا کنند؟» گفت: اصلاح‌طلبان همواره نظرات خود را مطرح کرده‌اند و نشان داده‌اند که دلسوز مملکت هستند، اما این دست‌اندرکاران پرونده هسته‌ای هستند که باید از پیشنهادها و مواضعی که اصلاح‌طلبان و نخبگان مطرح می‌کنند، در جهت منافع ملی بهره برداری کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین