کد خبر: ۵۷۰۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

تحلیل داوری ایران و چین

رییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است که داور قطری دیدار ایران و چین می‌تواند شانس اول سوت زدن فینال جام ملت‌های آسیا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت عبدالرحمن الجاسم در دیدار ایران و چین اظهار کرد: داوری در این دیدار عالی بود و داور قطری قضاوت فوق‌العاده‌ای داشت. او می‌تواند رقیب جدی برای فغانی و ایرماتوف باشد و شانس بالایی برای قضاوت در فینال دارد.

وی ادامه داد: بازیکنانم ایرانی اعتراض زیادی به داور داشتند اما او بارها به بازیکنانی چون رضاییان تذکر می‌داد که اگر صحنه خاصی باشد، با داور ویدئویی چک می‌کند.

این پیشکسوت داوری همچنین گفت: داور، گل دوم ایران را به درستی ادامه بازی تشخیص داد و با کمک گرفتن از VAR خیالش را از این بابت راحت کرد. در صحنه سرنگون‌شدن طارمی، او به درستی خطا تشخیص نداد زیرا برخورد مهاجم ایران با مدافع چین همانند برخورد آزمون با چینی‌ها بود و خطایی رخ نداده بود.

عسگری اضافه کرد: اگر صحنه گل اول در لیگ ایران رخ می‌داد، داوران ما آن را خطا اعلام می‌کردند. همچنین در صحنه موقعیت ایران که کنعانی‌زادگان توپ را برای طارمی کاشت اما او این فرصت را از دست داد، مدافع تیم ملی در آفساید بود و اگر گلی به ثمر می‌رسید آن‌ را قطعا با VAR چک می‌کردند.

رییس سابق کمیته داوران در پایان توضیح داد: فدراسیون باید کارشناسی داوری را در اختیار تیم ملی بگذارد تا حداقل اعتراض‌های مختلف ایرانی‌ها کم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین