کد خبر: ۵۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

کاخ سفید در تدارک اعلام وضعیت اضطرار ملی

شبکه CNN گزارش داد کاخ سفید در حال تدارک پیش نویس طرحی برای دونالد ترامپ به منظور اعلام وضعیت اضطراری ملی در مرز جنوبی بوده و بیش از هفت میلیون دلار اعتبارات بالقوه را به منظور اختصاص به طرح ساخت دیدار در مرز مکزیک شناسایی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه CNN بعد از رویت یکسری اسناد داخلی دولت آمریکا این گزارش را منتشر کرده است. دونالد ترامپ این گزینه را رد نکره که از اختیاراتش برای اعلام وضعیت اضطرار ملی استفاده کرده و به وزارت دفاع برای ساخت دیدار در مرز با مکزیک دستور دهد.

این‌ در حالی است که همچنان نزاع میان کاخ سفید و کنگره برای رسیدن به یک توافق جهت پایان دادن به تعطیلی دولت ادامه‌ دارد.

با این حال هم چنان که مشاوران ترامپ درباره این مساله اختلاف نظر دارند، کاخ سفید به بررسی طرح‌های جایگزین برای دور زدن کنگره ادامه‌ می‌دهد.

طبق گزارش CNN در پیش نویس یک سند اعلامیه ریاست جمهوری نوشته شده است، حجم عظیم بیگانگانی که به صورت غیر قانونی هر روز وارد خاک آمریکا می‌شوند، یک تهدید مستقیم علیه امنیت ملت ما بوده و   وضعیت اضطراری ملی را ایجاد می‌کند.

در ادامه این پیش نویس نوشته شده است: اکنون من، دونالد ترامپ طبق اختیاری که قوانین ایالات متحده آمریکا به من بخشیده شامل اختیارات مربوط به قانون وضعیت اضطراری ملی، به موجب این سند اعلام می‌کنم که وضعیت اضطراری ملی در مرز جنوب آمریکا وجود دارد.

یک مقام دولتی آمریکا به CNN، گفت‌: این پیش نویس هفته‌ پیش به روز رسانی شده است. از جمله گزینه‌هایی که بررسی شده این بوده که دولت ترامپ پول‌های مختلف شامل  ۶۸۱ میلیون دلار اعتبارات مربوط به ضرر و زیان‌ها در وزارت خزانه‌داری، ۳.۶ میلیارد دلار بودجه مربوط به ساخت و ساز نظامی، سه میلیارد دلار بودجه پروژه‌های مربوط به غیر نظامی پنتاگون و ۲۰۰ میلیون دلار بودجه وزارت امنیت داخلی را برای این دیوار در نظر بگیرد.

در حالی که قانونگذاران آمریکایی روز پنجشنبه‌ درباره یک اقدام کوتاه مدت برای تامین بودجه دولت به بحث پرداختند، ترامپ مجددا راه‌های دیگر برای تامین بودجه ساخت دیوار در مرز بدون تصویب کنگره را مطرح کرد. 

او به خبرنگاران، گفت‌: من گزینه‌های جایگزین دیگر دارم برای این که در صورت مجبور شدن از آنها استفاده کنم.

رییس جمهور آمریکا، افزود: خیلی از افراد هستند که می‌خواهند این اتفاق رخ دهد. ارتش می‌خواهد این اتفاق بیفتد. این تهاجمی عملی به کشور ما است.

این‌ در حالی است که در صورتی که این وضعیت اضطراری ملی اعلام شود، یگان مهندسان ارتش آمریکا برای ساخت این دیوار  مستقر خواهد شد و البته میزانی از این دیوار احتمالا باید در املاک خصوصی ساخته شود و نیاز به آن خواهد داشت که دولت آن املاک را تصرف کند و اجازه این کار نیز تنها به منظور استفاده عمومی داده می‌شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین