کد خبر: ۵۷۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

هشدار جورج سوروس درباره تبدیل جنگ سرد آمریکا و چین به جنگ داغ

جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی و حامی حزب دموکرات این کشور هشدار داد آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان درگیر جنگ سردی هستند که به زودی ممکن است تبدیل به جنگ داغ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی و حامی حزب دموکرات این کشور منتقد سرشناس دونالد ترامپ نیز است. او در یک مراسم شام خصوصی در اجلاس مجمع اقتصادی جهانی در داووس سوئیس، گفت‌: این تصمیم ترامپ که در سال ۲۰۱۷ چین را یک رقیب استراتژیک خواند بیش از حد ساده انگارانه است.

به نوشته شبکه CNBC وی گفت‌: یک سیاست موثر در قبال چین را نمی‌توان در سطح یک شعار پایین آورد ،‌ بلکه باید خیلی پیچیده‌تر ، دقیق‌تر و عملی‌تر باشد و  شامل یک پاسخ اقتصادی از سوی آمریکا به اتکای عمل موسوم به "کمربند و جاده چین" باشد.

سوروس، اظهار کرد: متاسفانه دونالد ترامپ به نظر می‌رسد که قدم در راهی متفاوت می‌گذارد و به چین امتیاز می‌دهد و اعلام پیروزی می‌کند در حالی که از سوی دیگر حملاتش به همپیمانان آمریکا را تکرار می‌کند. این در واقع منجر به تضعیف اهداف سیاسی آمریکا در مهار سوءاستفاده‌ها و افراط‌گری‌های چین می‌شود. واقعیت این است که ما در جنگ سردی قرار داریم که با خطر تبدیل شدن به جنگ داغ روبرو است.

این‌ در حالی است که در ماه‌های گذشته آمریکا و چین درگیر یک منازعه تجاری بر سر تعرفه واردات برای چند ماه هستند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین