کد خبر: ۵۷۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

همه چیز درباره کوپاآمریکا 2019

جام ملت های آمریکای‌جنوبی به‌زودی با رویکردی جدید آغاز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
چهل و ششمین دوره مسابقات جام ملت های آمریکا جنوبی موسوم به کوپا آمریکا از چهاردهم ژوئن 2019 (جمعه 24 خرداد 1398) به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد. قرعه کشی این مسابقات بامداد امروز برگزار شد و تیم های قطر و ژاپن که به عنوان مهمان افتخاری در این مسابقات حضور دارند، در کنار شیلی، مدافع عنوان قهرمانی و سایر تیم های مدعی رقبای خود را شناختند.

نکته جالب درباره این دوره از مسابقات، شباهت زیاد نماد های آن به یورو 2016 و جام جهانی 2014 است که به میزبانی برزیل برگزار شده بود. در این دوره از مسابقات دوازده تیم در چارچوب سه گروه چهار تیمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بازی افتتاحیه با رقابت برزیل مقابل بولیوی آغاز خواهد شد و در تاریخ هفتم جولای (16 تیر 1398) به پایان خواهد رسید.

ورزشگاه های میزبان این مسابقات همان مجموعه هایی هستند که پنج سال پیش میزبان هواداران فوتبال برای جام جهانی بودند. شش استادیوم با گنجایش بیش از پنجاه هزار نفر از 26 رقابت این مسابقات میزبانی خواهند کرد و برزیلی ها آماده اند تا در چهارمین میزبانی‌شان از این جام، آن را در خانه نگه دارند. این نخستین باری است که برزیل در قرن بیست و یکم به عنوان میزبان این رویداد معرفی می شود. اما قهرمان چهار دوره جام جهانی، فاصله زیادی با رکورددار میزبانی این مسابقات یعنی آرژانتین دارد. آن ها 9 بار میزبان یکی از قدیمی ترین مسابقات کشوری فوتبال بوده اند. 

هم‌چنین از توپ رسمی این مسابقات رونمایی شده است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در صنعت ورزش تلاش می کند تا تجربه جدیدی را به ستاره های حاضر در این جام ارائه دهد. قهرمان این مسابقات به طور مستقیم به جام کنفدراسیون ها در سال 2021 صعود خواهد کرد. 
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین