کد خبر: ۵۷۰۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

وال‌استریت‌ژورنال رد پای آمریکا در مسائل اخیر ونزوئلا را افشا کرد

معاون رئیس جمهور آمریکا شب قبل از اعلام ریاست‌جمهوری رهبر مخالفان در ونزوئلا با وی تماس گرفته و بر حمایت آمریکا از وی تاکید کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه گفت که شب قبل از آنکه «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کند، وی با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، پنس در این تماس تلفنی قول داده در صورتی که گوایدو قدرت را از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بگیرد، از وی حمایت خواهد کرد.

گوایدو روز چهارشنبه خود را رئیس جمهور موقت خودخوانده ونزوئلا معرفی کرد اما هیچ کدام از سازمان‌های دولتی و نظامی وی را برسمیت نشناخته و همچنان به مادورو وفادار مانده‌اند.

پس از آن، آمریکا و اغلب کشورهای غربی در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی دولت منتخب ونزوئلا را «غیرقانونی» و «نامشروع» توصیف کرده و از گوایدو حمایت کرده‌اند. این اقدام با واکنش منفی روسیه، ترکیه، ایران و چندین کشور دیگر روبرو شده که بر لزوم پایبندی به قواعد دموکراتیک تأکید کرده‌اند.

اقدام آمریکا در مداخله مستقیم و آشکار در امور داخلی ونزوئلا سبب شد تا مادورو دستور اخراج دیپلمات‌های آمریکایی در کاراکاس را صادر کرده و سفارت ونزوئلا و تمام دفاتر دیپلماتیک این کشور در آمریکا را تعطیل کند.

خبرگزاری رویترز نیز روز جمعه گزارش داد که تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی سفارت این کشور در کاراکاس را به مقصد فرودگاه ترک کرده‌اند.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین