کد خبر: ۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۵
وزیر خارجه پادشاهی اردن تشریح کرد:

شرط اعراب برای بهبود روابط با ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه پادشاهی اردن می گوید شرط بهبود روابط کشورهای عربی با ایران این ‌است که تهران آنچه را که وی «دخالت در مسائل داخلی کشورهای عربی» توصیف می‌کند کنار گذارد. با این حال وی حمایت کشورش را از حق ایران در دنبال کردن یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ابراز داشته است. 

به گزارش خبرگزاری آلمان از امان، عبدالله خطیب روز دوشنبه گفت: «بی‌شک ایران یک کشور مهم خاورمیانه‌ است و ما می‌خواهیم که روابطمان با این کشور مبتنی بر احترام متقابل و دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد. ما امیدوارم ایران از هرگونه اقدامی که می‌تواند تاثیر منفی بر مسائل داخلی اعراب داشته باشد پرهیز کند و مطمئنا رفتار ایران در قبال بحران فلسطین، اوضاع عراق و نیز حفظ ثبات در خلیج(فارس) عناصر کلیدی در شکل‌گیری ‌یک روابط کاملا دوستانه بین ایران و کشورهای عربی است».

خطیب همچنین با رد دخالت اردن در مسائل عراق گفت :«هنگامی ملک عبدالله دو سال پیش موضوع هلال شیعی را مطرح کرد بیشتر جنبه سیاسی قضیه را مدنظر داشت تا وجه مذهبی آن، مطمئنا پادشاه(اردن) بیشتر از هر رهبر سیاسی دیگر در خاورمیانه از یک مواجهه ایرانی-عربی در خاورمیانه ناخوشنود خواهد شد». 

این در حالی است که حکومت اردن طی ماههای اخیر بارها به خاطر پناه دادن به اقوام صدام و رهبران فراری حزب بعث مورد انتقاد دولت عراق قرار گرفته است.

وزیر خارجه اردن در ادامه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از حق ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خواستار اتخاذ تدابیری شد که به ایجاد یک خاورمیانه عاری از هرگونه سلاح اتمی منجر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین