کد خبر: ۵۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

روزنامه «صبح نو»: اصلاح‌طلبان وزیر فرهنگ را برای انتصاب معاون مطبوعاتی تحت فشار گذاشته‌اند

ظاهراً اصلاح‌طلبان چشم امیدشان به انتصاب یک نفر از خودشان به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد است و در این راه نیز از فشار، شایعه و ... دریغ نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح روز گذشته بود که خبرگزاری «تسنیم» در خبری اختصاصی از قوت گرفتن شایعه استعفای وزیر ارشاد خبر داد. این خبرگزاری در ادامه از قول آقای اسدالله عباسی، عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی این طور نوشت: «زمزمه‌هایی نیز درباره تغییر در یکی از وزارتخانه‌های دیگر وجود دارد که تاکنون دولتی‌ها نام این وزارتخانه را اعلام نکرده‌اند، اما اعلام کرده‌اند احتمالاً با معرفی وزیر بهداشت به مجلس، فرد دیگری برای وزارتخانه‌ای که مد نظر است به مجلس  معرفی می‌شود.»

«تسنیم» در ادامه گمانه‌زنی کرد: «پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم نشان می‌دهد که این فرد به‌احتمال زیاد آقای سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. گفته می‌شود او اخیراً استعفای خود را شخصاً تحویل حجت‌الاسلام روحانی داده است.»

این خبر می‌توانست شوکه‌کننده باشد. خصوصاً بعد از استعفای وزیر بهداشت که مشخصاً به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات مدنظرش در طرح تحول سلامت استعفا داد و حالا این خبر در آستانه دهه فجر و جشنواره‌های فرهنگی هنری پیش‌رو می‌توانست این رویدادها را تحت‌الشعاع قرار بدهد. اما چند ساعتی بیشتر نگذشته بود که این خبر از سوی آقای همایون امیرزاده تکذیب شد. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، در خصوص انتشار خبری مبنی‌بر استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سمت خود استعفا نداده و خبری که در این باره منتشر شده است، تکذیب می‌شود.» او همچنین به «مهر» گفت: «وزیر ارشاد هم‌اکنون مشغول انجام وظایف وزارتی خود است.»
 
 روی دیگر ماجرای استعفا
 اما خبر این استعفا از کجا آب می‌خورد؟ «صبح‌نو» در پیگیری برای مشخص شدن سرنوشت این خبر دریافت که ظاهراً عده‌ای از اصلاح‌طلبان درصددند تا از کناره‌گیری آقای محمد سلطانی‌فر استفاده کرده و گزینه مطلوب خود برای تصدی معاونت مطبوعاتی را به وزیر ارشاد تحمیل کنند. ماجرا از آن جا شروع شد که محمد سلطانی‌فر از معاونت مطبوعاتی استعفا داد و بلافاصله وزیر ارشاد نیز استعفای وزیر را پذیرفت و از آن روز اسامی مختلفی برای جایگزینی سلطانی‌فر مطرح شد. یکی از مهم‌ترین اسامی مطرح شده علی معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت است که ظاهراً به‌دلیل نداشتن گرایش زیاد به اصلاح‌طلبان مورد قبول این جریان نیست و آنان تلاش می‌کنند تا یک گزینه که وابستگی صددرصدی به اصلاح‌طلبان داشته باشد را به‌عنوان معاون مطبوعاتی به وزیر ارشاد تحمیل کنند.

حالا که فرصت فراهم شده اصلاح‌طلبان هر طور شده می‌خواهند معاون مطبوعاتی یکی از خودشان باشد و بر همین اساس است که صبح روز شنبه در دفتر وزیر ارشاد، جلسه‌ای درباره معاون جدید مطبوعاتی برگزار شده و سه نماینده اصلاح‌طلب تهران درباره گزینه آتی معاون مطبوعاتی به رایزنی پرداخته‌اند و وزیر را برای پذیرش گزینه‌ی مورد نظرشان تحت فشار قرار داده‌اند.

جالب است بدانید که این سه نماینده از قضا خودشان مدیران مسوول چند روزنامه اصلاح‌طلب هستند حتی در این زمینه گزینه‌های خود را هم معرفی کرده‌اند و علاوه‌برآقای سعید تقی‌پور، مدیرمسوول روزنامه جهان‌اقتصاد و آقای سیدضیا هاشمی،مدیرعامل کنونی ایرنا  دست روی یک گزینه دیگر هم گذاشته‌اند و آن آقای محمد رحمانیان، مدیرمسوول روزنامه شرق است که همین یکی دو ماه قبل در انتخابات نمایندگان مدیرمسوولان جهت عضویت در هیأت نظارت بر مطبوعات شکست سختی خورد و ناکام ماند.

حالا ظاهراً قرار است اصلاح‌طلبان ناکامی در آن انتخابات را با فشار برای انتصاب معاون مطبوعاتی همسو با خود جبران کنند و آن شکست را با این فتح جایگزین کنند و از این روست که خبر استعفا یا برکناری به این صورت می‌پیچد تا فشار به وزیر ارشاد در ذیل هیاهوی آن گم شود.

منبع: روزنامه صبح‌نو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین