کد خبر: ۵۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

غده‌ای که بی سروصدا رشد می‌کند

‌این روزها یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که موجب مرگ بسیاری از افراد می‌شود، انواع سرطان است.
آفتاب‌‌نیوز :
‌سرطان پروستات یکی از انواع این بیماری کشنده است که معمولاً در بین مردان بسیار شایع و بارز بوده به طوریکه با افزایش سن خطر ابتلاء به این نوع سرطان وجود دارد.

متأسفانه این سرطان روز به روز در حال افزایش در بین مردان مسن بوده و خیلی از آنها را به کام مرگ می‌کشاند چرا که کاملاً بی سر و صدا رشد کرده و معمولاً با علائم خاصی همراه نیست.

سرطان پروستات، با افزایش سن در مردان شایع‌تر بوده که با تشخیص به موقع آن می‌توان از رشد سریع این بیماری جلوگیری کرد.

این غده سرطانی معمولاً در استخوان‌ها و گره لنفاوی ایجاد شده که پس از رشد سریع مانع ادرار و یا ایجاد درد در ناحیه لگن و کمر می‌شود.

این بیماری می‌تواند پس از رشد مشکلات زیادی اعم از درد در ناحیه لگن و شکم، تکرر و یا ایجاد مشکل در ادرار، اضطرار در ادرار و یا شب ادراری شود.

با پیشرفت روز افزون علم و دانش، دانشمندان توانستند بیش از ۲۵۰ نوع از این غده سرطانی را شناسایی کرده و از آن نمونه‌برداری کنند تا راهی برای درمان این بیماری در مرحله پیشرفته یا همان سرطان متاستاتیک بیابند.

از علل ابتلاء به این بیماری می‌توان به اضافه وزن و چاقی، افزایش سن، ژنتیک، بیماری‌های مقاربتی و یا مصرف برخی از داروها اشاره کرد.

ژنتیک نیز همانند نقش موثرش در ابتلاء به سرطان سینه در بانوان، در پیشرفت و گرفتاری به این سرطان در مردان نیز مؤثر است‌.

برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری، افراد مسن و میانسال باید همواره با انجام آزمایشات مربوطه از سلامت کامل سیستم بدن خود آگاه باشند.

سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در جهان است، شیوع آن را روزافزون و بسیار سریع دانست.

حبیب الله موسوی بهار اظهار کرد: سرطان پروستات اولین بیماری شایع در مردان است که متأسفانه بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری به آن توجهی ندارند در صورتی که اگر این بیماری به موقع درمان شود، خطر مرگ بیمار را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از پیشروی این نوع از سرطان به ویژه افرادی که در خانواده سابقه‌ی ابتلاء به این بیمای را دارند، باید هر سال ۲ بار آزمایش خون انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان یاد‌آور شد: شیوع سرطان پروستات نیز در همدان ررو به افزایش است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین