کد خبر: ۵۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۵
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:

کوتاهی وزارت خارجه در مقابله با آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ربوده شدن دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی در بغداد، تاکید کرد «وزارت امور خارجه ایران می‌بایست دو ماه پیش که سه تن از دیپلمات‌های ایرانی مهمان رییس جمهور عراق ربوده شدند، شکایتی به دادگاه‌های بین‌المللی تسلیم می‌نمود و بهتر بود که در آن زمان به آمریکا هشدار شدیدی می‌داد اما متأسفانه در این امر کوتاهی کرد».

محمدنبی رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: ربایش آقای شرفی ظاهرا به وسیله افراد وزارت دفاع عراق که مرتبط با آمریکایی‌ها هستند، صورت گرفته است و از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که شکایتی علیه آمریکا به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه دهد. 

وی در ادامه سخنانش هدف آمریکا از این گونه اقدامات را ایجاد اخلال در روابط خوب ایران و عراق دانست و گفت: این اقدام آمریکا که خود را دولت بزرگ و ابر قدرت می‌داند، نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو است چرا که دیپلمات‌های هر کشور مصونیت دارند و آمریکایی‌ها با این گونه اعمال روش و بدعتی را در دیپلماسی جهان ایجاد می‌کنند. 

نماینده مردم شیراز با بیان این که در یک سال گذشته هر روز انفجاری در عراق رخ می‌دهد گفت: در سال گذشته ما شاهد کشتار دختران دانشجو و کودکان بی‌گناه توسط تروریست‌ها بوده‌ایم و به نظر من این انفجارات با هدایت مستقیم آمریکا انجام می‌گیرد تا با دامن زدن به ناامنی در عراق حضور بیش از صد و پنجاه هزار نیروی نظامی را موجه جلوه دهند اما باید بدانند که مردم شیعه و سنی عراق خشم عمیقی از اقدامات تروریستی آمریکا در دل دارند. جوانان عراقی از انفجارات مهیب و همچنین ربودن دیپلمات‌های کشور دوست و همسایه یعنی ایران، خشمگین هستند. 

رودکی افزود: چه مردم کرد عراق و عشایر دجله و فرات و چه عرب‌های عراقی و همچنین دیگر اقوام،‌ خشم و تنفر خود را نسبت به عملکرد آمریکا در سینه دارند و علمای بزرگ شیعه و سنی آن کشور، مردم را به وحدت و صبر دعوت نموده‌اند. 

رودکی ربایش دبیر دوم سفارت ایران را اقدامی غیرعرفی و غیرحقوقی خواند و افزود: ما خواستار آزادی هر چه سریع‌تر دیپلمات‌های ایرانی هستیم و به آمریکا هشدار می‌دهیم که جوانان عراقی نیز توانایی ربودن دیپلمات‌های آمریکایی را دارند. 

وی ضمن هشدار به مقامات آمریکایی افزود: آمریکا بترسد از آن روزی که جوانان عراق به مقابله با پایگاه نظامی آمریکا در سرتاسر عراق بپردازند. 

رودکی در پایان سخنانش گفت: چنانچه علمای شیعه و سنی در عراق به مردم اشاره‌ای کنند، آمریکا که اکنون در باتلاق عراق فرورفته است،‌ به وسیله تابوت به کشور خود بازخواهد گشت و من به عنوان یکی از نمایندگان ملت ایران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر دیپلمات‌های ربوده شده هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین