کد خبر: ۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۹
یک نماینده مجلس:

صبر ایران در مقابل آمریکا حدی دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ربود شدن دبیر دوم سفارت تهران در بغداد ضمن بیان اینکه «صبر ایران در این قضایا حدی دارد» تصریح کرد وزارت امور خارجه باید با قاطعیت بیشتر و به گونه‌ای جدی‌تر، از حقوق ایرانی‌های خارج از کشور و به ویژه مسئولین ایرانی دفاع کند. جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت «سفارتخانه هر کشور به عنوان خاک آن کشور محسوب می‌شود و کارکنان آن نیز دارای مصونیت هستند اما مسئولین سیاست خارجی ایران نیز باید از خود قاطعیت بیشتری نشان دهد».

وی دولت عراق را مسئول حفظ جان دیپلمات‌های ایرانی دانست و افزود: این گونه اعمال موجب تضعیف دولت عراق می‌شود گرچه آنان اکنون در اشغال هستند اما به هر حال باید بتوانند کشور خویش را اداره کنند. 

نماینده مردم ارومیه در ادامه سخنانش با بیان این که آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ معنوی ایران در عراق است، گفت: پس از سفر وزیر خارج آمریکا به منطقه پروژه‌ تازه‌ای از سوی کاخ سفید پیگیری می‌شود و اگر دقت کنیم شاهد اتفاقات بسیاری پس از سفر وی بوده‌ایم برای مثال میان گروه‌های فلسطینی برخورد نظامی پیش آمده و همچنین پررنگ شدن نگاه‌های مذهبی و فرقه‌ای و فتواهای گوناگون نشان دهنده عمق برنامه‌ریزی آمریکا است. 

جهانگیرزاده هدف اصلی آمریکا را ایجاد بستر تنش‌زا دانست و گفت: جمهوری اسلامی باید جدی‌تر و قاطع‌تر با این گونه اعمال، برخورد کند و دولت عراق نیز باید بداند که صبر ایران هم حدی دارد و اشغالگران نیز باید برای حیثیت دولت عراق ارزش قایل باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین