کد خبر: ۵۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۱۸
مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مذاکره لاریجانی و گیتس شایعه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص شرکت علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در کنفرانس مونیخ و احتمال مذاکره وی با وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که بعید می‌داند «دکتر لاریجانی در این شرایط با وزیر دفاع آمریکا مذاکره یا گفت‌وگو کند چرا که لازمه مذاکره، ایجاد مقدمات است و خبر گفت‌وگوی آقای لاریجانی با رابرت گیتس بیشتر شبیه شایعه است». 

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص کنفرانس مونیخ افزود: این کنفرانس در اصل بدیل کنفرانس داووس در عرصه سیاسی – امنیتی است و طبعاً جایگاه خوبی در دنیا دارد. 

نماینده مردم شاهرود در ادامه سخنانش شرکت لاریجانی در این اجلاس را مثبت دانست و گفت: در این کنفرانس بعضاً بحث‌های دفاعی و امنیتی و بعضا بحث‌های سیاست خارجی اروپا مطرح می‌شود و حضور لاریجانی در آن می‌تواند مثبت باشد چرا که هر چه قدر زمینه گفت‌وگو و رفت و آمد افزایش پیدا کند، در فضای کنونی تأثیرگذار خواهد بود. 

وی با بیان این که آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران در جهان است افزود: این سفر بسیار مهم است چرا که لاریجانی در حاشیه این اجلاس می‌تواند ملاقاتی با مسئولان اروپایی و غیراروپایی داشته باشد و می‌تواند فرصت رایزنی و گفت‌وگو را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین