کد خبر: ۵۷۱۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸

آمریکا شرکت نفت ونزوئلا را تحریم کرد

واشنگتن در آخرین اقدام خود علیه دولت نیکولاس مادورو، اعلام کرد که شرکت نفت ونزوئلا را تحریم می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،منوچین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا افرادی را که باعث سقوط فاجعه‌بار ونزوئلا شده‌اند، مسئول می‌داند و از ظرفیت‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود برای حمایت از خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهور موقت، مجمع ملی و تلاش‌های مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی استفاده خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: عوائد ناشی از خرید و فروش نفت ونزوئلا توسط شرکت‌های آمریکایی به یک حساب بلوکه شده منتقل خواهد شد.

او اضافه کرد: تحریم شرکت نفت ونزوئلا از قرار گرفتن دارایی‌های این کشور در اختیار مادورو جلوگیری کرده و این سرمایه‌ها را برای مردم ونزوئلا حفظ خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: راه رفع تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا، واگذاری اختیارات به رئیس‌جمهوری موقت یا روی کار آمدن دولتی منتخب است.

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی که از منتقدان مادورو است، از اعمال چنین تحریم‌هایی استقبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال، مشاور امنیت ملی آمریکا از ارتش ونزوئلا خواسته که گذار مسالمت‌آمیز قدرت و قرار گرفتن اختیارات در دست گوآیدو را بپذیرد.

بولتون گفت: اقدام امروز برای حصول اطمینان از این است که دولت مادورو دیگر به دارایی‌های مردم ونزوئلا دسترسی نداشته باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: نیکولاس مادورو و متحدانش دیگر نمی‌توانند دارایی‌های مردم ونزوئلا را غارت کنند.

در روزهای گذشته تلاش‌های مخالفان مادورو برای برکنار کردن او افزایش پیدا کرده است. آمریکا و بیش از ۲۰ کشور دیگر خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

تحریم‌های تازه، سخت‌گیرانه‌ترین مواجهه دولت ترامپ با مادورو توصیف شده است. شرکت نفتی ونزوئلا بزرگترین منبع درآمد ونزوئلا و مالک پالایشگاه نفتی سیتگو در آمریکا است. این پالایشگاه مهم‌ترین دارایی خارجی ونزوئلا عنوان می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین