کد خبر: ۵۷۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۷

اسرائیل: پیشرفت اتمی ایران بلوف است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران آنقدر که تهران ادعا می‌کند پیشرفته نیست و هنوز با اعمال فشارهای اقتصادی و بدون توسل به خشونت امکان متوقف کردن آن وجود دارد. بنابر اظهارات اولمرت اگر ایران جامعه بین المللی را متقاعد کند که به آستانه هسته‌ای شدن نزدیک است و از مرز فنی عبور کرده‌ آنوقت همه دست‌ها را بالا خواهند برد و می‌گویند که ایران در این جنگ پیروز شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر اسرائیل در جریان سخنرانی برای رهبران یهودی‌آمریکایی گفت: ایرانی‌ها آنقدر که وانمود می‌کنند به آستانه هسته‌ای شدن نزدیک نیستند و بنابراین هنوز زمان برای نبرد به شیوه مسئولانه و قدرتمند وجود دارد. 

اولمرت در این خصوص گفت:‌ اگر آنها جامعه بین المللی را متقاعد کنند که به آستانه هسته‌ای شدن نزدیک شده و مرز فنی را پشت سر گذاشته‌اند‌ آنوقت همه دست‌ها را بالا خواهند برد و می‌گویند: بسیار خوب، ما این جنگ را باختیم بنابراین بیائید خودمان را با ایرانی‌ها وفق دهیم ولی ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

اولمرت در ادامه افزود: من فکر می‌کنم راهی برای جلوگیری از حرکت ایران در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای بدون توسل به اقدامات خشن وجود دارد. بنابر اظهارات اولمرت اگر آمریکا، اتحادیه اروپا، چین و روسیه رفتار مصممی در برخورد با ایران نشان می‌دادند آنها می‌توانستند فشار کافی برای ضربه واردن کردن بر اقتصاد ایران بوجود آورند، همانطور که نشانه‌هایی از آن را هم اکنون شاهد هستیم.

اولمرت همچنین با اشاره به اینکه چنین کاری ایران را مجبور به بازنگری در سیاست‌های خود خواهد کرد از ناکافی بودن تحریم‌های مصوب شورای امنیت انتقاد کرد و گفت: این تحریم‌ها آنقدر که فکر می‌شد موثر نیستند و باید تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین