کد خبر: ۵۷۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

جمعی از نمایندگان مجلس اصلاح مدیریت وزارت نفت را خواستار شدند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام خواستار اصلاح مدیریت وزارت نفت برای تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‌های آمریکا شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در بخشی از این نامه ابراز عقیده شده است: با این که در سال ۹۲ جمعی از کارشناسان و نمایندگان به جد اعتقاد داشتند بازگشت آقای زنگنه به موضوع نفت حداقل در موضوع قرارداد کرسنت موجب ایراد خسارات میلیاردها دلار به کشور می‌شود؛ ایشان در چندین جلسه در حضور نمایندگان تصریح کرد که ظرف ۱۵ روز مساله به بهترین وجه به نفع ایران حل خواهد کرد. اکنون بعد از ۵ سال از زمان آن وعده‌ها، نادرستی ادعای وزیر نفت و صحت نظر کارشناسان و نمایندگان مخالف وزارت زنگنه به اثبات رسیده است.

این نمایندگان در بخش دیگری از نامه خود مدعی شده‌اند: عدم بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های داخلی در اجرای فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی و اصرار ایشان به واگذاری سوال برانگیز این پروژه به شرکت رشوه دهنده توتال که منفعت خود را در معطل گذاشتن بخش ایرانی میدان و برداشت از طرف قطری میدان می‌دانست موجب تحمیل خسارت و عدم النفع دهها میلیارد دلار به ایران شد. عدم استفاده از ظرفیت پیمانکاران داخلی که می‌توانست بخش بزرگی از نقدینگی کشور را به سمت سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز هدایت کند بی توجهی نسبت به احداث مخازن بزرگ ذخیره سازی نفت در داخل و خارج از کشور، عدم اهتمام کافی جهت عرضه ثابت نفت خام در بورس انرژی و عدم توجه به ظرفیت تولید محصولات پالایشگاهی جهت ارتقای رشد اقتصادی کشور از دیگر ضربات و خسارات مدیریتی آقای زنگنه بر سند نفت و گاز بوده و نشان می‌دهد ایشان نه تنها در این مدت اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‌ها از خود بروز نداده بلکه تقریباً همه روزنه‌های موجود جهت بی اثر کردن تحریم‌ها را خواسته یا ناخواسته محدود کرده است.

این نمایندگان در بخش پایانی نامه آورده‌اند: ما در این برهه تاریخی و حساس و با توجه به از دست دادن فرصت‌ها توسط وزیر نفت؛ از شما بزرگان تقاضا داریم تا با اصلاحات مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تأمین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‌های امریکا اتخاذ کنید.

۷۲ نفر از نمایندگان مجلس که عموماً از فراکسیون ولایی هستند این نامه را امضا کرده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین