کد خبر: ۵۷۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

اوجاقی:با آنهایی‌که ژاپنی‌ها را زدند تمرین نداشتم

هنوز اتفاقات بازی با ژاپن در ذهن‌مان پلی و ریپلی می‌شود و حسرت می‌خوریم و افسوس بابت اتفاقات 35 دقیقه آخر؛ از گل‌هایی که وارد دروازه‌ ما شد تا درگیری‌هایی که بعد از ناامید شدن رخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
هنوز اتفاقات بازی با ژاپن در ذهن‌مان پلی و ریپلی می‌شود و حسرت می‌خوریم و افسوس بابت اتفاقات 35 دقیقه آخر؛ از گل‌هایی که وارد دروازه‌ ما شد تا درگیری‌هایی که بعد از ناامید شدن رخ داد. پس از بازی بود که سیل توئیت‌ها و اظهارنظرها آغاز شد. یکی از ترندترین مسائل، این بود که درگیری سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان به تمرین‌های حسین اوجاقی با ملی‌پوشان ربط داده بود. چیزی که بیشتر شبیه به شوخی بود اما رنگ و بوی جدی به خود گرفت. همین مساله باعث شد تا صحبتی را با سرمربی تیم ملی ووشوی ایران داشته باشیم. گفت‌ و گو با حسین اوجاقی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از آخرین وضعیت ووشو بگویید.
خدا را شکر وضعیت خوبی حاکم است. تا آخر سال درگیر مسابقات لیگ و رویدادهای داخلی هستیم. از سال بعد اردوهای متعددی را برای تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم تا ان‌شاءالله بچه‌ها برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده شوند.

می‌دانیم که فوتبال را دنبال می‌کنید و به واسطه حضور کوتاه‌مدت در تیم ملی، رابطه نزدیکی با این تیم داشتید. مسابقات چطور بود؟
من کارشناس فوتبال نیستم اما به‌عنوان یک بیننده باید بگویم تیم ملی تا بازی نیمه‌نهایی خوب کار کرد. حتی در نیمه نخست جدال با ژاپن هم اوضاع تحت کنترل بود اما پس از دریافت آن گل همه چیز به هم ریخت. انسجام تیمی و روانی از بین رفت. همیشه حرف من این بوده که برای رسیدن به موفقیت باید انسجام داشت.

درباره گل اول ژاپن صحبت کردید. مساله‌ای که همه راجع به آن صحبت می‌کنند و حتی تفاوت فرهنگ 2 کشور را باعث و بانی رخ دادن آن گل می‌دانند.

من برای مدتی در ژاپن زندگی کردم و با فرهنگ این کشور آشنا هستم. آنها اصولا انسان‌های پرتلاشی هستند. خصوصا این ویژگی در بین رزمی‌کاران آنها و کشتی‌گیرهای این کشور به وضوح دیده می‌شود. آنها تا ثانیه پایانی دست از جنگیدن بر نمی‌دارند. حتی اگر موفق نشوند بازهم کار خود را انجام می‌دهند. اگر دقت کنید توپ هنوز از خط رد نشده بود و به همین دلیل بازیکن ژاپن بلند شد و به سمت توپ رفت. دیگری هم وارد محوطه جریمه شد. این خصلت در بین همه آنها دیده می‌شود. آنها از تمام توانایی خود در کمترین زمان بهره می‌برند.

مدتی کنار سرمربی پرتغالی بودید. درباره او چه نظری دارید؟
کی‌روش تفکر حرفه‌ای و تجربه بالایی داشت. او این تفکر را به فوتبال ما آورد. او یک آکادمی را با همت فراوان به وجود آورد که بهترین تیم‌های دنیا هم می‌توانند از آن استفاده کنند چراکه از لحاظ سخت‌افزاری فوق‌العاده است. کی‌روش جلوی بازیکن‌سالاری را گرفت. هرچند نباید به مسائل خارج از فوتبال ورود می‌کرد. من خودم مربی هستم و با ورزشکاران مستقیم در ارتباطم. آنها از من تاثیر می‌گیرند و حرف‌های من در روحیه آنها تاثیر می‌گذارد.

مساله‌ای در فضای مجازی دست به دست شد و حالا کاملا جدی به آن پرداخته می‌شود. برخی بر این باورند حاصل کار تمرین‌های شما با ملی‌پوشان پیش از جام‌جهانی همین فنونی بود که سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان به هنگام درگیری با ژاپنی‌ها اجرا کردند.

(خنده) فکر می‌کنم این مساله کاملا طنز باشد. اولا من اصلا قبل از جام‌ملت‌ها کنار تیم نبودم و مدتی پیش از جام‌جهانی با تیم ملی فوتبال همکاری داشتم. دوما من با بازیکنان داخلی کار می‌کردم نه لژیونرها. بنده بعد از آمدن بازیکنان داخلی برای ریکاوری با آنها تمرین‌های بدنسازی و عکس‌العملی را انجام می‌دادم. بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند، وحید امیری، امید ابراهیمی، سیدجلال حسینی، روزبه چشمی، علی قلی‌زاده و... همراه ما بودند و امثال رضاییان و سردار و حاج‌صفی که عکس‌هایشان هم بیرون آمده اصلا با من تمرین نداشتند. این را هم باید اضافه کنم کسانی که رزمی کار می‌کنند اصلا از فنون خود در بیرون بهره نمی‌برند.

قبل از جام ملت‌ها هم پیشنهادی از طرف کی‌روش به شما شد؟
بله، آقای دیگو با من تماس گرفت و خواست قبل از جام ملت‌ها کنار تیم باشم اما تیم ملی ووشو درگیر بازی‌های آسیایی و همچنین جام‌جهانی بود و به همین دلیل شرایط فراهم نشد و قبول نکردم. سال قبل هم اگر قبول کردم با اجازه رئیس فدراسیون اقای علی‌نژاد بود. ایشان گفتند اولویت باید تیم ملی ووشو باشد.

فرهیختگان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین