کد خبر: ۵۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

فرانسه، درخواستش را از اسرائیل پس گرفت!

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که خبر درخواست پاریس از اسرائیل برای عدم حمله به لبنان قبل از تشکیل دولت این کشور صحت ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گزارش روزنامه معاریو درباره درخواست پاریس از اسرائیل برای عدم حمله به لبنان قبل از تشکیل دولت در این کشور را تکذیب کرد.

در بیانیه صادره از سفارت فرانسه در بیروت آمده است: فرانسه توجه ویژه‌ای به اوضاع لبنان دارد و امیدوار است دولت در این کشور هرچه‌سریع‌تر تشکیل شود. این یک مسئله ضروری برای تضمین حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان در سایه بحران‌های منطقه است.

در این بیانیه تأکید شده است: ما امیدواریم که مقامات لبنان و شرکای بین المللی به تعهدات مربوط به کنفرانس اقتصادی سیدر و رم ۲ پایبند باشند و آن را به طور کامل اجرا کنند. فرانسه نیز به تعهدات خود پایبند است و از ارتش لبنان حمایت می‌کند. ما امیدواریم که همگان به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کنند. ما از پایبندی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که برای حفظ آرامش در نوار مرزی لبنان و اسرائیل تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

اخیراً روزنامه معاریو نوشته بود که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه و تعدادی از مسئولان فرانسوی از روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به پاریس خواسته‌اند قبل از تشکیل دولت لبنان اسرائیل اقدام نظامی علیه این کشور انجام ندهد.

این روزنامه همچنین مدعی شده بود که فرانسه در اعتراض به فعالیت‌های نظامی حزب‌الله، کمک نظامی به ارتش لبنان را قطع و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سفر ماه فوریه‌اش به لبنان را لغو کرده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین