کد خبر: ۵۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

رئیسی: تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد

تولیت آستان قدس رضوی یکی از شروط موفقیت گفت‌وگوی میان ادیان را الگوی تعامل و گفت‌وگو با شرط عدالت و انصاف و اخلاق برشمرد و تاکید کرد: تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی صبح امروز در همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان گفت: در گسترش خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها باید به امام رضا(ع) متمسک می‌شویم.

وی شرط نخست موفقیت در گفت‌وگو ادیان را توجه به ارزش‌های مشترک دانست و اظهار داشت: با توجه به اعتقاداتی که در ادیان وجود دارد، ارزش‌های مشترک داریم؛ اعتقاد به خداپرستی، معاد، پیامبر و... اعتقاد داریم که عدالت می‌تواند زندگی بشر را گلستان کند و دلدادگی به خدا می‌تواند ارتباطات انسان‌ها را بیش از پیش کند. دوستی با خدا، گسترش مهر به انسان‌ها، نهی از منکرها و... پیشرو و پیشوایش امام رضا(ع) است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین شرط گفت‌وگوی بین ادیان وحدت در مقصد است، تصریح کرد: مقصد همان نجات انسان است و مقصد آن است که انسان به تکامل برسد. کسی که در جایگاه برتر قرار دارد، انبیا است. باید نیز همه به سمت توحید و حق‌پرستی حرکت کنیم. انبیاء انسان را به تعالی، رشد، ارتقاء و پیشرفت فرامی‌خوانند.

رییسی با بیان اینکه کرامت انسان، وحدت در مقصد است، خاطرنشان کرد: خدا به همه انسان‌ها کرامت مرحمت کرده است ولی سخن از کرامت اکتسابی است که در پرتو آموزه‌ها و عمل به آنها است. کرامت اکتسابی انسان در پرتو آیاتی که از سوی خداوند به پیامبر نازل شده است.

وی شرط سوم در موفقیت گفت‌وگوی میان ادیان را الگوی تعامل و گفت‌وگو با شرط عدالت و انصاف و اخلاق برشمرد و ابراز داشت: تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد و این تعامل و گفت‌وگو باید همراه با این باشد که هر کس جایگاه خود را بداند و بداند که همه در پرتو ربوبیت حضرت حق هستیم.

تولید آستان قدس رضوی افزود: شرط چهارم گفت‌وگوی بین ادبیان، جهد و تلاش در این زمینه باید صورت بگیرد و کنفرانس‌ها بسیار ارزشمند است و صاحبان اندیشه باید در این مسیر جهد جدی داشته باشند.

رییسی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) رمز وحدت است، بیان کرد: امروز ائتلاف در پرتو خورشید حضرت را می‌توان ایجاد کرد و در مقابل تکفیر و الحاد می‌توان این اتحاد را ایجاد کرد. می‌توان ائتلاف میان ادیان را در مقابل ظلم و استکبار را بنا کرد و در پرتو نورانیت حضرت این ائتلاف ممکن می‌شود.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین