کد خبر: ۵۷۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

روزانه 5 هزار نفر ونزوئلا را ترک می‌کنند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرد که روزانه پنج هزار نفر ونزوئلا را ترک می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آناتولی به نقل از 'یونا گدینی (joung-ah ghedini) ' سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که مردم به خاطر 'بی ثباتی و ناامنی' در بحبوحه بحران ریاست جمهوری، ونزوئلا را ترک می کنند.

وی در یک کنفرانس خبری در دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک افزود: برزیل، کلمبیا، اکوادور و پرو ،مقصد این افراد است.

اطلاعات این نهاد سازمان ملل نشان می دهد که سه میلیون نفر از مردم ونزوئلا از سال 2015 این کشور را ترک کرده اند.

چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا چشم انداز آینده این کشور را در هاله ای از ابهام قرار داده است. این کشور مدت هاست با چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر از جمله کمبود شدید مواد غذایی ،دارو و تورم بسیار شدید روبرو بوده است. 

تورم حدود 150 هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور سخت تر کرده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال 2019 به شدت افزایش خواهد یافت.

به دنبال دو سال فشار بی امان آمریکا بر مردم ونزوئلا و اعمال شدیدترین تحریم ها، دولت آمریکا آشکارا از مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کرد تا جایی که خوان گایدو رهبر مخالفان حزب حاکم ونزوئلا هفته گذشته خود را به عنوان رئیس جمهوری معرفی کرد. این اقدام از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و کانادا مورد حمایت قرار گرفت.

مادورو نیز در واکنش به این اقدام ،روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرد. مادورو عامل اصلی بروز بحران در کشورش را جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکا علیه دولتش عنوان کرده اما مخالفان مادورو دولت کاراکاس را به سوء مدیریت اوضاع کشور متهم می کنند.

ونزوئلا از 10 ژانویه (20 دی) در پی شروع دومین دوره ریاست جمهوری مادورو صحنه اعتراضات شدید مردمی شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین