کد خبر: ۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۳:۳۶

ایران 70 سال دیگر نفت دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت درحال حاضر توان تولید نفت کشور 4میلیون و 200 هزار بشکه است که این رقم تا سال 2014 به 5 میلیون و 100 هزار بشکه می رسد. به این ترتیب ایران با داشتن بیش از630 میلیارد بشکه نفت درجا تا 70 سال آینده نفت دارد. 

غلامحسین نوذری  این مطلب را درپاسخ به سوال خبرنگاری که از وی سئوال کرد آیا این خبرکه نفت ایران تا چند سال آینده به اتمام می رسد صحت دارد گفت و افزود: ایران در یک سال گذشته 100 تا 150 هزار بشکه افزایش تولید داشته که 100 هزار بشکه آن از فاز 2 دارخوین بوده است.

وی اضافه کرد: فاز 3 این میدان نیز برای افزایش تولید 100 هزار بشکه وارد مدار می‌شود. بدین ترتیب ایران تا 70 سال آینده نفت خواهد داشت و در شرایط فعلی نیز پس از عربستان از بیشترین میزان نفت درجا برخوردار است.

نوذری میزان نفت درجای ایران را 630 میلیارد بشکه نفت دانست و افزود: 5/137 میلیارد بشکه از این رقم قابل برداشت است. به اعتقاد وی چنانچه ایران 2/1 درصد به ضریب بازیافت مخازن خود اضافه کند می تواند 5 میلیارد بشکه به نفت قابل برداشت خود بیافزاید .

معاون وزیر نفت درپاسخ به این سوال که آیا امضای قرارداد «پرشین ال ان جی» میان ایران و رپسول و شل جنبه تشریفاتی داشته است گفت: این قرارداد واقعی است اما اینکه چه زمانی وارد مرحله FID یا تصمیم نهایی درباره قرارداد بشویم باید حداقل 10 قرارداد امضا شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های تولید LNG به اندازه‌ای انگیزه ایجاد می کند که محال است یک قرارداد در این زمینه به مرحله تصمیم نهایی نرسد‌.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تخفیف ایران به هند در فروش گاز گفت: ایران هیچ تخفیفی را درنظر نگرفته است اما درباره فرمول نهایی قیمت به توافق رسیده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین