کد خبر: ۵۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

نیمی از جمعیت اردستان مهاجرت کرده‌اند

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس گفت: مهمترین معظل شهرستان اردستان موضوع کاهش جمعیت است که نیمی از آن در ۹۰ سال گذشته مهاجرت کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) در همایش گرامی داشت هفتادمین سالگرد تأسیس شهرستان اردستان در سالن جلسات فرمانداری اردستان ضمن قدردانی از فرمانداران قبل خواستار همکاری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات شهرستان توسط این افراد شد و اظهار کرد: بودجه عمومی کشور به حقوق و دستمزد مربوط می‌شود و بخش توسعه‌ای در حاشیه قرار گرفته است.

وی مهمترین معظل شهرستان را بحث کاهش جمعیت اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۰۵ تا ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۴۰ هزار تولد و ۶۰ هزار فوت در اردستان داشته ایم که باید اکنون ۸۰ هزار نفر جمعیت داشته باشیم که فعلاً نیمی از آن در شهرستان سکونت دارند و بقیه مهاجرت کرده اند.

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: دلیل مهاجرت کاهش درآمد و کمبود امکانات رفاهی است که در صورت وجود جمعیت این امکانات تأمین خواهد شد.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه امروز باید فرزندان را انقلابی تربیت کرده و دستاوردها را هم گوشزد کنیم، تصریح کرد: در شهرستان از نظر توسعه زیر ساخت‌ها در روستاها چیزی کم نداریم، اکثر روستاها از امکانات زیربنایی لازم بهره مند هستند ولی در زمینه آب مشکل داریم و بحث آب جدی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آب کشاورزی با نصب کنتور هوشمند کشاورزان شهرستان تحت فشار قرار گرفته اند و این در حالی است که در شهرهای اطراف نصب کنتورهای هوشمند به شدت اردستان نبوده است، گفت: سیاست حفاظت منابع آب زیرزمینی خوب است اما باید برای همه یکسان اعمال شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس به صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال جهت بازسازی، مرمت و تجهیز فورتیهای پزشکی زواره خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵ میلیارد ریال توسط خیرین تأمین شده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه استعدادهای شهرستان اردستان بیش از جمعیت بیکار آن است، افزود: می‌توان اردستان را به عنوان اولین شهرستان بدون بیکار در کشور مطرح کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین