کد خبر: ۵۷۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲

تعداد قربانیان کوران مرگ‌بار آمریکا به ۲۰ نفر رسید

در آیوا جسد یک دانشجو در خارج از ساختمان دانشکده پیدا شده و بیمارستان‌ها ده‌ها نفر را که به علت یخ‌زدگی مراجعه کرده بودند پذیرش کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
با ادامه سرمای بی‌سابقه در مناطق گسترده‌ای از شمال و شرق آمریکا، رسانه‌های این کشور شمار قربانیان سرمازدگی را ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا چهره یخ‌زده به خود گرفته و ماموران در شیکاگو برای به راه انداختن قطارها روی ریل‌آهن آتش روشن کرده‌اند.

در آیوا جسد یک دانشجو در خارج از ساختمان دانشکده پیدا شده و بیمارستان‌ها ده‌ها نفر را که به علت یخ‌زدگی مراجعه کرده بودند پذیرش کرده‌اند.

مدارس برای سومین روز متوالی در بسیاری از ایالت‌ها آسیب دیده چون میشیگان، ایلینوی و مینه‌سوتا تعطیل شد هر چند ساختمان مدارس همچون ایستگاه‌های پلیس درهای خود را به سوی کسانی که ممکن است بر اثر سرما به سرپناه نیاز داشته باشند، باز نگه داشتند.

بیش از ۹۰ میلیون آمریکایی، حدود یک سوم جمعیت آمریکا، روز پنجشنبه (۳۱ ژانویه) را با دمای هوای ۱۷ درجه زیر صفر گذراندند.

این کوران قطبی زندگی حدود ۲۵۰ میلیون آمریکایی را طی دو روز گذشته مختل کرده هر چند ایالت‌هایی چون فلوریدا در جنوب شرق این کشور از سرمای کشنده این پدیده در امان مانده است.

در شیکاگو که سومین شهر بزرگ آمریکاست دماسنج‌ها ۳۲ درجه زیر صفر را به ثبت رساندند و انتظار می‌رود با ادامه این وضعیت، رکورد جدیدی در تاریخ هواشناسی این شهر ثبت شود.

اداره هواشناسی آمریکا اعلام کرده منطقه راک‌فورد در غرب شیکاگو در ایالت ایلینوی، با ثبت سرمای منفی ۳۴ درجه سلسیوس رکورد جدیدی در تاریخ هواشناسی خود ثبت کرده است.

در ایالت آیوا هم رکورد سرما در چندین شهر شکسته شده است.

جسد یک دانشجو در همین ایالت پشت ساختمان دانشکده پیدا شد.

روز پنجشنبه ناحیه کاتن در ایالت مینه‌سوتا سردترین نقطه آمریکا اعلام شد که شاهد برودت بیش از ۴۳ درجه زیرصفر بود.

این جبهه هوای سرد قطبی که با تندبادهای استخوان‌سوزی همراه است اکنون به سمت ایالت‌های شمال‌شرقی آمریکا می‌رود و به زودی به شهر بوستون در ایالت ماساچوست خواهد رسید؛ شهری که همچون نیویورک و شیکاگو میزبان صدها بی‌خانمان است که کارتن‌خوابی می‌کنند.

در یک هفته گذشته صدها مرکز موقت برای اسکان خیابان‌خواب‌ها دایر شده و علاوه بر تختخواب‌خانه‌های موجود، چندین کلیسا و مرکز امداد برای جلوگیری از یخ‌زدن بی‌خانمان‌ها مهیا شده است.

هواشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این کوران از عصر فردا (جمعه) کم‌کم خاک آمریکا را ترک کند.

وبسایت‌های هواشناسی حتی هوای هفته آینده را گرم و در مناطقی چون واشنگتن دی‌سی تا ۱۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرده‌اند و نوشته‌اند شیکاگو که در چند روز گذشته یخ‌زده بود در روزهای پایانی این هفته تا ۱۰ درجه بالا صفر گرم خواهد شد.

بدین‌ترتیب شیکاگو تنها در فاصله زمانی یک هفته شاهد تغییر دما به میزان ۶۰ درجه خواهد بود.

کریس باکر خبرنگار بی‌بی‌سی که برای پوشش این پدیده به شیکاگو رفته می‌گوید مردم این شهر به باد سرد و سرما عادت دارند اما سرمای چند روز اخیر حتی برای قدیمی‌های شیکاگو هم استخوان‌سوز بوده است.

"آنها که باید سرکار می رفتند حسابی خود را پوشانده بودند و قسمت‌هایی از صورت‌شان که بیرون مانده بود، مانند ابروها و مژه‌ها یخ بسته بود".

مجموع پروازهای لغو شده بر اثر کوران چند روز اخیر، پنجشنبه (۳۱ ژانویه) به ۳۵۰۰ پرواز رسید و ۲۵۰۰ پرواز دیگر هم با تاخیر انجام گرفت.

اداره پست برای دومین روز نتوانست کارمندان خود را به خیابان‌ها بفرستد.

همزمان پلیس یک راننده زن را در یک جاده برفی به علت سرعت غیرمجاز بازداشت کرده است؛ او در حالی که سرعت مجاز حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت بود داشت با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌راند.

در ایالت ایلینوی پلیس راه گفته تاکنون به ۱۳۰۰ خودرو امدادرسانی کرده و ظرف هشت ساعت ۴۶۰ تلفن اورژانسی دریافت کرده است در حالی که در زمان عادی میانگین تعداد تلفن اورژانس در هر هشت ساعت ۱۰ مورد است.

در ایالت پنسیلوانیا ۲۷ خودرو پس از سر خوردن به هم خوردند که به مصدومیت جدی دو نفر انجامید.

در شهر بوفالو در ایالت نیویورک ۲۱ خودرو از جمله یک خاور به هم خوردند هر چند گزارشی از مصدومان این تصادف زنجیره‌ای گزارش نشده است.

آن طور که گزارش شده خاوری که یکی از مسببان این سانحه بوده نباید در چنین شرایط جوی حرکت می‌کرده است.

در مینه سوتا، روز ملاقات زندانیان هم به علت سرمای بیش از حد لغو شده است.

شرکت پست خصوصی یو.پی.اس. امروز به کارمندان خود گفت که میل خودشان است که تصمیم بگیرند بسته‌ها را به خانه‌های مشتریان برسانند یا از خیر کار کردن در سرمای کشنده بگذرند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین