کد خبر: ۵۷۲۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

ترامپ: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: نمی‌خواهم چنین چیزی بگویم اما همیشه یک گزینه نظامی نیز وجود دارد. تمامی گزینه‌های روی میز است و من نمی‌خواهم هیچ گزینه‌ای را حذف کنم.

در همین حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا قریب الوقوع نیست اما تمامی گزینه‌ها بر روی میز است.

بولتون در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا، برزیل، کلمبیا یا یک نیروی مرکب در شرف مداخله نظامی در ونزوئلا هستند که به شدت گرفتار آشوب‌های اجتماعی و سیاسی شده، گفت: نه. ترامپ اعلام کرده تمامی گزینه‌ها روی میز است اما هدف ما گذار صلح آمیز قدرت است.

دولت ترامپ اقدام گسترده‌ای را برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آغاز کرده که شامل حمایت از خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور می‌باشد.

بولتون در کنفرانس خبری کاخ سفید که اخیراً برگزار شد یادداشتی در اختیار داشت که روی آن نوشته شده بود "۵۰۰۰ نیرو در کلمبیا".

وی از اظهار نظر در خصوص این پیام امتناع کرد و تنها گفت: هنگامی که ما می‌گوئیم تمامی گزینه‌ها روی میز است قصد داریم اظهاراتمان را در همین حد نگهداریم و ارائه جزئیات بیشتر بی‌تدبیری محسوب می‌شود.

این اظهارات حاکی از آن است که دولت واشنگتن دست کم برای الان قصد دارد به استفاده از قدرت نرم بسنده کند.

بولتون گفت: ما تحریم‌های اقتصادی اعمال کرده‌ایم و فشار سیاسی از سراسر جهان بر ونزوئلا را افزایش دادیم. اکثر قریب به اتفاق مردم ونزوئلا می‌خواهند دولت مادورو سرنگون شود. به همین خاطر است که ما امیدواریم و انتظار داریم چنین اقدامی صورت گیرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین