کد خبر: ۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۵

اسرائیل: مشکل ما نیستیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «موشه یلعون» رئیس سابق نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی ایران را مقصر اصلی بیشتر ناآرامی‌های خاورمیانه معرفی کرد و مدعی شد که تهران از گروه‌های افراطی در منطقه حمایت می‌کند. بنابر اظهارات یلعون بسیاری فکر می‌کنند که مشکلات خاورمیانه از بحران اسرائیل – فلسطین نشات می‌گیرد ولی چنین چیزی درست نیست زیرا به گفته او سرچشمه مشکل، «ایران و حمایت مالی از سازمان‌های حماس، فتح و حزب‌الله لبنان است»!

به گزارش روزنامه اسرائیلی یعیدوت آهارونوت، رئیس سابق نیروهای دفاعی اسرائیل در جریان سخنرانی در کنفرانس رهبران یهودی‌آمریکایی با انتقاد از جامعه بین المللی برای آنچه که وی چشم بستن به روی تهدیدات ایران علیه اسرائیل نامید مدعی شد: تهدیدات آشکار ایران علیه اسرائیل مشکلات واقعی در منطقه هستند.

یلعون همچنین با اشاره به اینکه دنیای اسلام در انتظار سقوط ایالات متحده است به حملات تروریستی یازدهم سپتامبر اشاره کرد و تاکید کرد که افراط‌ گرایان مصمم به نابودی تنها ابرقدرت باقی مانده جهان هستند.

پرفسور آمریکایی «برنارد لوئیس» نیز که کارشناس اسلام است در این کنفرانس که 100 نماینده از 52 سازمان یهودی در آمریکا در آن شرکت کرده‌اند مدعی شد که تصمیم ایران برای بدست آوردن تکنولوژی هسته‌ای نشان دهنده قصد ایران برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه ایالات متحده و به منظور صدمه‌زدن به قدرت اصلی جهان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خشم مسلمانان از آمریکا ناشی از حمایت واشنگتن از تل‌آویو است گفت: هدف آنها نابود کردن ابرقدرت در جهان است، آنها سقوط رایش سوم در آلمان و اتحاد جماهیر شوروی را مشاهده کردند و حالا در انتظار سقوط ایالات متحده آمریکا هستند.

ادعاهای موشه یلعون و سایر مقامات آمریکایی – اسرائیلی که در کنفرانس مذکور شرکت کرده‌اند بعد از آن صورت می‌گیرد که ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل در جریان سخنرانی روز گذشته خود در این کنفرانس مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران آنقدر که تهران ادعا می‌کند پیشرفته نیست و با اعمال فشارهای اقتصادی و بدون توسل به خشونت امکان متوقف کردن آن وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین