کد خبر: ۵۷۲۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

نماینده یزد: کیک زرد باشد، آب نباشد؟

سید ابوالفضل موسوی بیوکی گفت: هفته گذشته آقای صالحی به یزد آمدند که محموله 30 تنی کیک زرد از مجموعه اردکان یزد را به استان اصفهان برای فراوری های بعدی منتقل کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده یزد در مجلس در گفت و‌گو با عصر ایران گفت:  باید از سازمان انرژی اتمی پرسید که چند میلیون تن یا چند هزار تن معدن اورانیوم یا معدن سنگ استان یزد به کارخانه آمده است که این ۳۰ تن کیک زرد از آن استخراج شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: زباله‌ای که این 30 تن کیک زرد تولید می‌کند در همان استان یزد تخلیه شده است و نحوه نگهداری این زباله تبعاتی دارد که این تبعات نیز متوجه مردم یزد است.

موسوی تاکید کرد: در مقابل این  ٣٠ تن کیک زرد که به اصفهان منتقل شده است که حرکت ملی و بین المللی است چرا باید مردم یزد همچنان برای آب آشامیدنی شان (ازحوزه زاگرس و اصفهان اين همه دچار تنش) باشند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مردم یزد نیز تا حدی می توانند در قبال اتفاقاتی که برایشان در کشور می‌افتد مقاومت کنند.

نماینده یزد تصریح کرد: به راحتی منابع، ثروت و دارایی های مردم یزد را می برند و در مقابل وقتی می‌خواهند آب را به این استان منتقل کنند هزاران مانع برایشان می تراشند و با محاسبات دقیق (نهايتا پنجاه درصد آب اشاميدني ونيازروزمره مردم را) به آنها می دهند و تاب آوری این موضوع برای مردم یزد سخت است و مسئولان باید این را لحاظ کنند و اجازه ندهند در مورد آب آشامیدنی یزد خدشه ای وارد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین