کد خبر: ۵۷۲۶۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

بهداد سلیمی و 1290 سکه پاداش!

بهداد سلیمی پس از اعلام مبلغ پاداش ملی پوشان فوتبال در صفحه اینستاگرامش بر فوتبالیست ها تاخت و آن ها را بی غیرت خطاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آخرین ساعات جمعه شب بود که بهداد سلیمی در استوری اینستاگرامش یک متن جنجالی را علیه ملی پوشان فوتبال منتشر کرد. متنی که در آن فوتبالیست ها را به دلیل دریافت دستمزدهای بالا بی غییرت خوانده بود!  هرچند که سلیمی دقایقی پس از این اتفاق یک متن عذرخواهی منتشر کرد اما حتی این متن هم باعث نشد تا فوتبالیست ها علیه سلیمی جبهه نگیرند.

فقط چند ساعت از این اتفاق گذشته بود که فوتبالیست ها در پستی مشترک به سلیمی تاختند و از او به دلیل پیامی که منتشر کرده بود انتقاد کردند. سلیمی در حالی فوتبالیست ها را به دریافت پاداش های میلیونی و دستمزدهای میلیاردی متهم کرده است که نگاهی به عملکرد خود او، مدال هایی که گرفته و جوایزی که دریافت کرده نشان می دهد که در آمد سلیمی از خیلی از فوتبالیست ها بیشتر بوده است. هرچند که ورزش و رشته های مختلف در دنیای ورزش با هم قابل قیاس نیستند اما بررسی مدال های بهداد و جوایز مصوبی که گرفته می تواند خود او را هم سینه دیوار قرار دهد.

در زیر به مدال های سلیمی و میزان پاداش مصوبی که دریافت کرده اشاره می کنیم. رقم های دریافتی جدا از پاداش هایی است که شرکت ها، ارگان ها و نهادهای مختلف استانی و کشوری به این قهرمان هدیه کرده اند.

مدال طلای المپیک لندن: 200 سکه طلا

مدال طلای المپیک ریو: 300 سکه طلا. بهداد در این رقابت ها مدالی به دست نیاورد اما چون به زعم برخی ها حقش در این رقابت ها خورده شد، با دستور وزیر ورزش و جوانان معادل 300 سکه طلا را به او اهدا کردند!

2 مدال طلای قهرمانی جهان یک نقره و یک برنز: هر مدال طلای جهان تقریبا 80 سکه طلا برای بهداد سلیمی به همراه داشته است. این در حالی است که طبق دستورالعمل های مختلف این رقم برای طلای جهانی 150 سکه بوده است که در این گزارش پایین ترین حد آن در نظر گرفته شده است. با این شرایط می توان برای نقره بهداد 40 سکه و برای برنز او هم 20 سکه بهار آزادی را در نظر گرفت.

3 طلای بازی های آسیایی: سلیمی در کسب مدال طلا در بازی های آسیایی جزء یکی از رکورددارهاست. پاداش سه مدال طلایی که او گرفته 450 سکه بهار آزادی است. هر مدال طلا 150 سکه.

 بهداد سلیمی 3 مدال طلا در آسیا دارد که اگر کمترین حد جایزه را برای او حساب کنیم تقریبا برای هر مدال 40 سکه طلا گرفته است که می شود 120 سکه طلا.

آمار فوق فقط پاداش هایی  است که سلیمی در طول این مدت و طبق مصوبات کسب کرده است و سایر دریافتی های او از شهر، استان، ارگان های مختلف و شرکت های خودروسازی در این گزارش لحاظ نشده است. با حسابی سرانگشتی می توان دریافت که سلیمی در طول این سال ها تقریبا 1290 سکه بهار آزادی دریافت کرده است. اگر میانگین قیمت سکه در طول این سال ها را 1.5 میلیون تومان هم در نظر بگیریم باید گفت که سلیمی رقمی در حدود 2 میلیارد تومان پاداش گرفته است که این رقم را اگر برای هر سکه 300 دلار در نظر بگیریم سلیمی در حدود 400 هزار دلار پاداش گرفته است.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
1
2
پاداشی که به علت حضور در مسابقات بین المللی به تیم ها تعلق می گیرد در بسیاری از کشورها به کادر همان تیم پرداخت می شود یا اگر هم نشود برای اردو و بازی دوستانه همان تیم صرف می شود
یک میلیون دلاری که بعد از شش ماه که از جام جهانی گذشت به کل کادر تیم ملی پرداخت شد مبلغ ناچیزی از همان پاداش بود که با منت به آن ها داده شد چون ناراضی بودند و حق داشتند
مبلغی که به هر کدام می رسد حتی 50 هزار دلار هم نیست
ورزشکاران رشته های دیگر هم حتی اگر مانند آقای سلیمی این طور پاداش نگرفته باشند باید به این نکته توجه کنند که در رشته های آن ها جوایز بین المللی حتی به فدراسیون ها پرداخت نمی شود و در بسیاری از موارد در اختیار خود ورزشکاران قرار می گیرد و به هر صورت - گرچه این شکل غلط است و پولی که به فدراسیون فوتبال می آید به تیم ملی تعلق داشته است - هیچ نوع درآمدی برای فدراسیون خودشان ایجاد نمی کنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
20
برای مقام قهرمانی گرفته نه برای حذف شدن .
حسین
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
3
23
بهداد سلیمی این پاداش ها را در طی چندین سال و چند المپیک گرفته است نه مثل فوتبالیست های به خاطر برد یک تیم ساده 500 میلیون بگیرد. ضمنا بهداد سلیمی قرارداد میلیاردی هم با فدراسیون ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
1
10
اول كه نوش جونش چون بابت طلايي كه گرفته بهش دادن
٢-كل حضور فوتبال ايران در المپيك به اندازه حضوربهداد نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
1
9
برد یمن کجا و طلای المپیک کجا. شماره یک دنیا بودن کجاو غره شدن به برد یمن و ویتنام و چین کجا؟
شاید توجه زیاد باعث شده این همه سرمایه که خرج فوتبال می شه به هیچ جا نرسه.ببینید والیبال ایران که قبلا در آسیا هم حرفی برای گفتن نداشت به کجا رسیده، بدون حاشیه و سر و صدا، با برنامه و بدون حاشیه.
به نظرم ظرفیت آدمهای توی فوتبال خیلی کمه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
4
3
دیگه واقعا داره معلوم میشه انگیزه قهرمانان ما در مسابقات ورزشی چیست ...!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین