کد خبر: ۵۷۲۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

هزینه بیش از ۱۴ میلیون پوندی پلیس انگلیس برای ۴ روز سفر ترامپ به این کشور

بر اساس آمار جدید منتشر شده، سفر چهار روزه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ژوئیه سال گذشته میلادی به انگلیس بیش از ۱۴.۲ میلیون پوند برای پلیس جهت برقراری امنیت هزینه به همراه داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بر اساس آمار جدید سفر چهار روزه دونالد ترامپ در ژوئیه سال گذشته میلادی به انگلیس بیش از ۱۴.۲ میلیون پوند برای پلیس این کشور هزینه داشته است.

هزاران نفر از ماموران پلیس در سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس برای حفظ امنیت و برقراری آرامش در برابر اعتراضات مختلف ضد ترامپ در انگلیس گسیل شدند.

اعتراضات مختلفی به هنگام دیدار وی با ملکه الیزابت و ترزا می، نخست وزیر انگلیس برگزار شد.

بر اساس آمار جدید منتشر شده تحت قوانین آزادی اطلاعات، حفظ امنیت و جلوگیری از بروز هر گونه درگیری در این سفر چهار روزه ترامپ هزینه‌ای برابر با ۱۴.۲۵۸.۹۶۶ پوند به همراه داشته است.

وزارت کشور انگلیس ۷.۹ میلیون پوند برای تامین هزینه‌های اضافی به سه نیروی پلیس (پلیس توماس والی، اسکس پلیس و پلیس کلانشهر) برای میزبانی ترامپ پرداخت کرده است. همچنین ترزا می به پلیس اسکاتلند نیز برای تامین هزینه‌ها در حین سفر ترامپ بودجه‌ای داده است.

میزبانی نخست وزیر در کاخ "بلنهایم" برای ضیافت شام از ترامپ و همسرش ملانیا، حدود سه میلیون پوند هزینه داشته است.

این ضیافت شام در حالی برگزار شد که هزاران نفر به اعتراض پرداخته و پلیس برای تامین امنیت، برقراری امنیت و جلوگیری از بروز هرگونه درگیری وارد عمل شده است.

در جریان سفر ترامپ ده‌ها هزار نفر از معترضان به خیابان‌ها آمدند که این اعتراضات بعد از اعتراضات علیه جنگ عراق بزرگترین تظاهرات در انگلیس عنوان شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین