کد خبر: ۵۷۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

صادرات مرغ ممنوع شد

سخنگوی اتاق اصناف گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار صادرات مرغ در اسفند امسال و فروردین سال آینده ممنوع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی صفایی افزود: برای ایجاد سهولت در توزیع کالاهای اساسی و همچنین برای تامین نیازهای خانوارها، صادرات مرغ ممنوع شده و اقدامات خوبی برای تخصیص ارز دولتی به واردات گوشت انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در پایان امسال بازار آرامی خواهیم داشت و با تدابیری که از ناحیه ستاد تنظیم بازار کشور و در بحث توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت گرفته مشکلی در باب توزیع نیز نخواهیم داشت.

صفایی با بیان اینکه صادرات گوشت قرمز همیشه ممنوع است گفت: تا زمانی که قیمت‌ها به روند متعادل برگردد واردات گوشت ازجانب دستگاه‌های ذیربط ادامه خواهد داشت.
سخنگوی اتاق اصناف درباره نظارت بر توزیع کالاها گفت: کارگروه‌های مختلفی متشکل از سازمان تعزیرات، سازمان حمایت و بازرسی و نظارت اتاق اصناف شکل گرفته که اگر گزارشی در خصوص تخلفات بدست آن‌ها برسد با واحد صنفی متخلف برخورد می‌شود.
وی افزود: روند نظارت بر کالاهای اساسی که در ایام عید در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد ادامه خواهد داشت و تشدید نیز خواهد شد و تلاش حوزه صنفی کشور این است که مردم در تامین و توزیع کالاها دچار مشکل نشوند.

صفایی گفت: سامانه‌های رسیدگی به شکایات مردم هم فعال است و اگر مردم احساس کنند در خارج از چارچوب قانونی اقدام می‌شود، می‌توانند واحدهای نظارتی را در جریان بگذارند.
صفایی درباره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیز گفت: با تاکید ستاد تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور به عهده ستاد تنظیم بازار استان‌ها گذاشته شده تا در صورت لزوم این نمایشگاه را برگزار کنند و اگر لازم نباشد واحدهای صنفی با فروش فوق العاده اجناس خود را در اختیار مردم قرار دهند.

منبع: تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین