کد خبر: ۵۷۳۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

کی‌روش؛ ساده‌ترین گره در کلاف پیچیده فوتبال ایران

با خداحافظی سرمربی پرتغالی از فوتبال ایران، هنوز هم برنامه مشخصی برای آینده نداریم. ریشه این مشکلات کجاست؟
آفتاب‌‌نیوز :
همه چیز پیش از رقابت با ژاپن آغاز شد. مهدی تاج همان جا از تمدید قرارداد با کی‌روش سخن گفت اما پس از شکست مقابل ژاپن، سرمربی پرتغالی با افتخار به عملکرد هشت ساله‌اش از فوتبال ایران خداحافظی کرد. خداحافظی کی‌روش از فوتبال ایران، واکنش بسیاری از اهالی فوتبال ایران را به همراه داشت. مسعود شجاعی روایتش از خداحافظی او را بیان کرد. علی دایی هم از بی نظیر بودن کی‌روش حرف زد. با این حال خداحافظی کی‌روش خیلی زود به حواشی جدید دامن زد و احتمال حضور او در تیم ملی کلمبیا مطرح شد. در شرایطی که دادکان به حذف شدن کی‌روش اعتراض داشت، سرمربی پرتغالی از خداحافظی با تیم ملی اشک می ریخت.

با این حال رسانه های خارجی به پیشنهاد های سرمربی سابق تیم ملی علاقه زیادی داشتند. مارکا از اهداف او در کلمبیا می نوشت و کلمبیایی ها هم از تاریخ ورود کی‌روش به کشورشان رونمایی می کردند. با این حال سرمربی پرتغالی در ایران مانده بود. در شرایطی که تاریخ ترک ایران توسط کی‌روش مشخص به نظر می رسید، سرمربی پرتغالی تاکید داشت با وجود حرف های فدراسیون درباره تمدید قرارداد، او هیچ پیشنهادی دریافت نکرده است. گزینه های جانشینی کی‌روش هم مطرح شدند و در حالی که هروه رنار بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کرده بود، به تمدید قراردادش با مراکش پافشاری می کرد.

با این حال مازیار ناظمی مدعی شد گزینه های فدراسیون برای تمدید قرارداد بزرگ تر از همیشه هستند. او به مورینیو، بلان، زیدان و کلینزمن اشاره کرد اما بررسی حقوق سرمربیان مورد علاقه فدراسیون نشان می داد آن ها شانسی برای حضور در ایران ندارند. در آخرین ساعت حضور کی‌روش در ایران، او با جواد نکونام هم دیدار کرد. سرمربی پرتغالی ایران را ترک کرد آن هم با اشک هایی که درون قلبش می ریخت.



حالا دوران کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران تمام شده است. بررسی عملکرد هشت ساله او نشان می دهد علی رغم نتایج خیره کننده، فوتبال ایران پیشرفت محسوسی با او نداشته است. با این حال ریاست فدراسیون از عملکرد سرمربی پرتغالی دفاع می کرد. با پایان دوران کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران، همه از انتخاب یک سرمربی ایرانی به جای او صحبت می کردند. انتخاب سرمربی ایرانی به نفع تیم ملی است و گزینه های موجود هم به خوبی امتحان خود را پس داده بودند. تنها چند دقیقه پس از پخش کامل مصاحبه کی‌روش با برنامه نود، شایعه حضور جواد نکونام و مارکار آقاجانیان روی نیمکت تیم ملی مطرح شد. گرچه که بهترین گزینه برای فوتبال ایران، انتخاب یک مربی خارجی کاربلد و بزرگ برای ایران است تا فوتبال ایران بتواند از حضور چنین شخصی، بهترین استفاده را ببرد. حالا باید صبر کرد و به عاقبت تیم ملی ایران نگاه کرد. سرانجامی که احتمالا شرایط پیچیده تیم ملی ایران را وخیم تر خواهد کرد.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین