کد خبر: ۵۷۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷

در نظام اسلامی جایی برای فحشا باقی نخواهد ماند

امروز ۱۷ بهمن، به دنبال انتخاب مهندس بازرگان به عنوان رئیس دولت موقت انقلاب دکتر کریم سنجابی رهبر جبهه‌ی ملی ایران در گفت‌وگویی با کیهان تأکید کرد که نهضت ملی و دینی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خمینی پیش رفته است و مردم ایران طی تظاهرات میلیونی اعتماد و رأی خود را نسبت به ایشان ابراز داشته‌اند لذا هر شخصی که ایشان تعیین می‌کنند مردم باید قبول داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح دیروز نخستین جلسه‌ی کمیته‌ی رفاهی کمک به آسیب‌دیدگان قلعه شهرنو، با حضور دکتر ریاض‌الله صباحی و خانم ملیحه میامیر، از طرف وزارت بهداری، خانم فسائی‌نژاد مددکار اجتماعی، خسرو معتضد مدیر روزنامه حوادث ایران، حاج‌محمود مانیان نماینده‌ی جامعه‌ی بازرگانان، اصناف و پیشه‌وران تهران، دکتر سلیمانی نماینده‌ی جبهه‌ی ملی ایران و حجت‌الاسلام کروبی تشکیل شد و طی صدور بیانیه‌ای فعالیت خود را برای ترمیم خرابی‌های شهرنو و کمک‌های مادی و رفاهی به زنان بی‌پناه ساکن قلعه تصویب کرد.

در بیانیه‌ای که پس از اجتماع دیروز صادر شد، آمده است: «در نظام عادلانه‌ی اسلامی جایی برای تداوم تأسیساتی نظیر شهرنو نخواهد بود و با ترویج ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج و رفاه خانواده‌ها جایی برای فحشاء باقی نخواهد گذاشت. در شرایط فعلی باید ترتیبی داد که این زنان از گرسنگی تلف نشوند یا روسپیگری خود را بصورت پراکنده در شهر ادامه ندهند. به زنان یادشده که ستمدیدگان جامعه هستند، یادآوری می‌شود که از نظر شرعی واجب و لازم است که خود را جهت مداوا به کمیته معرفی کنند».

در نظام اسلامی جایی برای فحشا باقی نخواهد ماند

امروز ۱۷ بهمن، به دنبال انتخاب مهندس بازرگان به عنوان رئیس دولت موقت انقلاب دکتر کریم سنجابی رهبر جبهه‌ی ملی ایران در گفت‌وگویی با کیهان تأکید کرد که نهضت ملی و دینی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خمینی پیش رفته است و مردم ایران طی تظاهرات میلیونی اعتماد و رأی خود را نسبت به ایشان ابراز داشته‌اند لذا هر شخصی که ایشان تعیین می‌کنند مردم باید قبول داشته باشند.

امام خمینی که مهندس مهدی بازرگان را به ریاست دولت موقت جمهوری اسلامی ایران برگزیده است از ملت خواست از طریق مطبوعات و تظاهرات آرام درباره‌ی دولت بازرگان نظر بدهند. در همین راستا جامعه‌ی روحانیت تهران اعلام کرد برای تأیید مهندس بازرگان نخست‌وزیر دولت موقت که به پیشنهاد شورای انقلاب اسلامی و انتخاب امام خمینی انجام گرفته پس‌فردا یک راهپیمایی عمومی انجام می‌گیرد. این در حالی است که شاپور بختیار آخرین نخست‌وزیر منصوب شاه می‌گوید «دولت موقت را تا شوخی است می‌پذیرم!».

به دنبال پیام امام خمینی مبنی بر ادامه‌ی تظاهرات خیابانی، امروز در تهران مردم در نقاط مختلف شهر راهپیمایی کردند و عده‌ی زیادی شعار می‌دادند که «بازرگان، بازرگان، حکومتت مبارک / بازرگان، بازرگان، مجری حکم قرآن». طبق اطلاع رسیده گروه‌های زیادی از مردم شهرستان‌ها برای شرکت در راهپیمایی فردا به تهران حرکت کرده‌اند. همچنین یک گروه پنج هزار نفری از کارکنان شرکت هواپیمایی ملی و هواپیمایی کشوری به طرف خانه آیت‌الله خمینی حرکت کردند.

مجلس همچنان به روال سابق به کار خود ادامه می‌دهد و امروز هم لایحه‌ی کاهش عوارض خروج از کشور را تصویب کرد. جلسه‌ی مجلس امروز در حالی برگزار شد که شاپور بختیار برای دیدار با جواد سعید، رئیس مجلس، خود را با هلیکوپتر به بهارستان رساند و دقایقی پشت درهای بسته و در حالی که مردم در خیابان تجمع کرده و خواستار استعفای بختیار بودند، گفت‌وگو کرد.

در جلسه‌ی امروز مجلس لایحه‌ی مربوط به محاکمه و مجازات مقام‌های گذشته، نخست‌وزیر و وزیرانی که از سال ۱۳۴۲ تا تاریخ تصویب این قانون مصدر کار بودند تصویب شد. با وجود این تظاهرات در اطراف مجلس هنوز ادامه دارد و مردم شعار می‌دهند «ما مجلس شورا نداشتیم و نداریم. ما وکیل در این مجلس نداشتیم و نداریم». در میدان بهارستان یک ماشین آب‌پاش مستقر شده است. در اطراف میدان مأموران نظامی و مردم، گارد شهربانی را گلباران کردند.

دیشب ساعت ۷ آقای فلسفی واعظ مشهور با امام ملاقات کرد و سپس در مقابل ده‌ها هزار نفر که در منزل امام و خیابان‌های اطراف آن اجتماع کرده بودند به سخنرانی پرداخت. این اولین سخنرانی آقای محمدتقی فلسفی بعد از هشت سال ممنوعیت بود. هشت سال پیش دو تن از سناتورها به ساحت امام خمینی اسائه‌ی ادب کرده و نسبت به ایشان بی‌احترامی نمودند. در آن‌وقت آقای فلسفی در مسجد جامع تهران در پاسخ به بی‌احترامی دو تن از سناتورها تذکراتی داد و شدیداً سخنان آنان را تقبیح کرد. پس از آن بود که از منبر رفتن آقای فلسفی بشدت چلوگیری شد و گفته شد که این اقدام بدستور شاه بوده است.

خبرنگاران کیهان از سراسر شهر گزارش می‌دهند که همه‌ی شهر یکپارچه پر از کسانی است که راهپیمایی می‌کنند و همه‌ی تظاهرات در تأیید بازرگان است. از تبریز هم خبر رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر که روحانیون و علمای اعلام پیشاپیش آنان حرکت می‌کنند در خیابان‌ها به راه افتاده‌اند و شعار می‌دهند که «به فرمان خمینی، دولت بازرگان، دولت ملی ماست».

در خرمشهر به دستور آیت‌الله شیخ محمد طاهر آل شبیر، صبح امروز کل مغازه‌های بازار و نقاط مختلف شهر به عنوان پشتیبانی و تأیید دولت مهندس بازرگان تعطیل شد و حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم هم در یک راه‌پیمایی به منظور تأیید دولت بازرگان شرکت کردند. در دیگر شهرستان‌ها از جمله آباده، اصفهان، زنجان، نطنز، کرج، یزد و شهر ری هم مردم در تظاهرات دیشب و امروز به نفع بازرگان، مردنم خواستار استعفای بختیار شدند.

حسن خیاط‌باشی برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون در پیامی تلفنی به کیهان گفت: «تسویه حساب‌های خصوصی این روزها مد روز شده است. تقاضا می‌کنم بنویسید برای تسویه حساب‌های خصوصی بهتر است مردومردانه عمل شود. زیرا وارد کردن اتهام به این‌وآن و بهره‌برداری سوء از شور انقلابی مردم کار پسندیده‌ای نیست. این افراد هم در پیشگاه خدا مسئولند و هم در پیشگاه ملت رو سیاه. مبارزه باید شرافتمندانه باشد».

منبع: کیهان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین