کد خبر: ۵۷۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

بی‌توجهی برانکو به هشدارها: مهم نیست که استقلالی شود

ظاهرا باید آبی‌پوش شدن گادوین منشا، مهاجم فصل جاری پرسپولیس را بمب نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بدانیم. همیشه حضور بازیکن یکی از این دو تیم در تیم رقیب بمب نقل‌وانتقالات محسوب می‌شد اما برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس اصلا چنین نظری ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
او فصل قبل قصد داشت منشا را از ترکیب و جمع تیم و بازیکنانش خارج کند. اما بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم برنامه او را با تاخیر روبه‌رو کرد. حالا در نیم‌فصل که پرسپولیس توانسته چند بازیکن جدید ازجمله یک مهاجم کروات را به جمع خود اضافه کند، برانکو با خیالی راحت‌تر این بازیکن را در لیست بازیکنان مازاد تیمش قرار داده است. حالا منشا به استقلال رفته و همه پرسپولیسی‌ها را نگران کرده جز برانکو!

مقاومت در برابر اصرارها!
این اولین باری نیست که برانکو برابر اصرار بقیه برای ماندن یک بازیکن از خود مقاومت نشان می‌دهد. این اتفاق درمورد خیلی از بازیکنان ازجمله پیام صادقیان، محمد عباس‌زاده، گابریل برزیلی، محمد خانزاده، رامین رضاییان و محسن مسلمان رخ داد و برانکو حاضر نشد بازگشت این نفرات را به تیمش بپذیرد. طبق اخبار دریافتی از باشگاه شنیدیم پیش از برگزاری اردوی پرسپولیس در قطر خود اعضای باشگاه هشدارهای لازم در مورد آبی‌پوش شدن منشا را به برانکو داده بودند اما او بی‌توجه به این مسائل خواسته بود تا رضایتنامه این بازیکن را حتما بدهند. جالب است بدانید از برانکو خواسته شده بود او را به اردوی قطر ببرند و شرایطش را بیشتر بررسی کند اما جواب برانکو به این درخواست منحصربه‌فرد بوده است!

برانکو تهدید کرد؟
باورکردنی نیست اما جواب برانکو به درخواست اطرافیانش در باشگاه بسیار قاطع بوده است. ظاهرا گفته انتخاب کنید یا من یا منشا! شاید این حرف‌ها از سوی خود برانکو قابل تایید نباشد اما از باشگاه خبر می‌رسد که او چنین واکنش قاطعانه‌ای را داشته است. از مدتی قبل حرف و حدیث‌هایی درمورد رفتارهای منشا خارج از برنامه‌های باشگاه مطرح شده است. ظاهرا همین اتفاقات باعث شد برانکو قید منشا را بزند. هرچند مطالبی در این مورد نوشته شده اما خود برانکو هرگز در این مورد حرفی به زبان نیاورده و باشگاه هم به موضوع نپرداخته و به آن رسمیت نداده است.

برود به سلامت
شنیدیم وقتی خبر آبی‌پوش شدن منشا را به برانکو داده‌اند او برای این بازیکن آرزوی موفقیت کرده و به قول ما ایرانی‌ها به او گفته برود به سلامت! واکنش هواداران پرسپولیس به این اتفاق شاید مثل موارد قبلی نبوده اما باید آنها را نگران‌تر از خود برانکو بدانیم. برانکو به تیمش اعتقاد دارد و محکم می‌گوید تیمش بازیکن کم ندارد که بخواهد نگران رفتن منشا به استقلال باشد. شاید منشا در استقلال عملکرد بهتری داشته باشد اما همان‌طور که عملکرد عالی ساسان انصاری بعد از جدایی از پرسپولیس هرگز برانکو را نگران نکرد، این اتفاق درمورد منشا هم او را نگران نخواهد کرد.
ترس از هوادار، مانع بازگشت طارمی!
دیروز اعلام شد مهدی طارمی با توافق از الغرافه جدا شده است. خیلی‌ها این احتمال را دادند که دوباره به پرسپولیس بازگردد. این احتمال از آنجا قوت گرفت که برانکو پیش از پایان نیم‌فصل و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس در برخی کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش درمورد بازگشت طارمی ابراز تمایل کرده و حتی امیدوار بود او با رقمی مناسب به پرسپولیس بیاید تا مشکلی از این بابت برای سایر بازیکنان تیم به وجود نیاید.

اما در شروع نقل‌وانتقالات برانکو نظرش عوض شد و از باشگاه خواست یک مهاجم کروات را به پرسپولیس بیاورند. جالب است پرسپولیس با اینکه در لیست نفرات خود جا دارد تا طارمی را با شرایطی مناسب به خدمت بگیرد اما خبر می‌رسد که برانکو قید این بازیکن را زده است. شنیدیم او از دو دسته شدن هواداران تیم نگران است و نمی‌خواهد هواداران مخالف بازگشت طارمی به تیم با موافقان رودررو شوند و حاشیه‌های تازه‌ای برای پرسپولیس به وجود بیاید. برانکو خبر دارد جدایی ناگهانی طارمی در نیم‌فصل 96 از پرسپولیس باعث ناراحتی هواداران زیادی از پرسپولیس شده است. او پیام‌های بسیاری از این هواداران را خوانده و می‌داند آنها چقدر از طارمی ناراحت و حتی عصبانی هستند. البته می‌داند خیلی‌ها هم موافق بازگشت او هستند و اگر با گلزنی هم برگردد، می‌تواند ذهن هواداران مخالف بازگشت را به سمت خود بازگرداند اما حاضر نیست در این مورد ریسک کند و برای تیمش حاشیه‌ای تازه درست شود. به نظر می‌رسد طارمی هم باید به فکر ادامه کار در خارج از مرزهای ایران باشد.

عرب مدیون گرشاسبی!
اگر بگوییم عملکرد در بازار نقل‌وانتقالات معیاری هم‌تراز با قهرمان شدن تیم در لیگ برتر کشور برای تخمین عملکرد یک مدیر فوتبالی است، حرفی بیراه نزده‌ایم. هواداران تیمها همواره در بازار نقل‌وانتقالات منتظر یک حرکت مهم از سوی مدیر باشگاه محبوب خود هستند و این حساسیت بین هواداران پرسپولیس و استقلال به مراتب بیشتر از تیم‌های دیگر است. امروز عملکرد ایرج عرب، سرپرست پرسپولیس که مدت کوتاهی است مدیریت این باشگاه را به دست گرفته، با آبی‌پوش شدن گادوین منشا برای هواداران پرسپولیس کمی سوال‌برانگیز شده است. البته عرب شانس بزرگی که داشت مدیریت تیم را در شرایطی در اختیار گرفت که حمید گرشاسبی مدیر بازنشسته این باشگاه اول فصل دو صید مهم یعنی جذب سروش رفیعی و مهدی ترابی را به نام پرسپولیس ثبت کرده و نام مهدی شریفی، مهدی شیری و سعید کریمی را هم در لیست پرسپولیس قرار داده بود. عرب در نیم‌فصل موفق شد زمینه حضور بودیمیر و محمد نادری را در پرسپولیس فراهم کند اما آبی‌پوش شدن منشا این تلاش را کمی کم‌رنگ کرد.

فرهیختگان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین