کد خبر: ۵۷۳۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

واکنش برنی سندرز به سخنرانی سالانه ترامپ+عکس

سناتور دموکرات ایالت ورمونت از سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره به شدت انتقاد و آن را نژادپرستانه توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش نشریه هیل، «برنی سندرز» ضمن اشاره به نابرابری درآمد و فقر در آمریکا، گفت: ما از هر کشور دیگری روی زمین نابرابری درآمدی و نابرابری دارایی بیشتری داریم. اقتصاد آمریکا برای حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها پر رونق نبوده است. مردم آمریکا نباید به اقتصاد کشورشان افتخار کنند؛ زیرا آمریکا بالاترین میزان فقر کودکان را در کشورهای توسعه یافته دارد.

این سناتور ضمن انتقاد از اظهارات ترامپ درباره حداقل حقوق کارگران، اعلام کرد: مردم آمریکا زمانی که نتوانند هزینه‌های پزشکی خود را بپردازند، نمی‌توانند آزاد باشند. مردم زمانی که نتوانند هزینه داروهای تجویز شده شان را بپردازند، آزاد نیستند. مردم زمانی که نتوانند با عزت بازنشسته شوند، آزاد نیستند. مردم آمریکا زمانی که ساعت‌ها و ساعت‌ها با حقوق‌های پایین کار می‌کنند و خسته می‌شوند، زمانی که نمی‌توانند هزینه یک محل زندگی مناسب را بپردازند، زمانی که نمی‌توانند هزینه مواد غذایی مورد نیاز خانواده شان را بپردازند، آزاد نیستند.

واکنش برنی سندرز به سخنرانی سالانه ترامپ

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود هم از اظهارات ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد و گفت: اظهارات ترامپ در این خصوص نژادپرستانه و کاملا نادرست بود. چرا رئیس جمهور آمریکا بر خشونت‌هایی که بوسیله افراد سفیدپوست انجام می‌شود، تمرکز نمی‌کند؟ او سعی دارد میان ما تفرقه بیاندازد. او سعی دارد یک گروه را به جان گروه دیگر بیاندازد و این همان کشوری نیست که باید باشد.

سندرز همچنین از رئیس جمهور آمریکا به دلیل صحبت نکردن درباره مسائل مهمی از جمله تغییرات آب و هوایی، دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و نقش آمریکا در جنگ یمن انتقاد کرد.

سناتور دموکرات ایالت ورمونت همچنین ضمن انتقاد از پافشاری ترامپ برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک که باعث تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا شد، از مردم این کشور خواست به جای مقابله با مهاجران غیرقانونی که سخت کوش و مطیع هم هستند، تلاش کنند راهی برای دادن حق شهروندی به آن‌ها در کشور ایجاد شود.

سناتور سندرز واکنش نشان دادن به سخنرانی‌های سالانه ترامپ را به یک عادت تبدیل کرده و ماه گذشته میلادی هم به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در خصوص امنیت مرزها پاسخ داد. وی به سخنرانی‌ سالانه ترامپ در کنگره در سال‌های گذشته میلادی نیز واکنش نشان داده است. 

برنی سندرز در نظر دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم رقیب انتخاباتی ترامپ شود. 

باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
انگار داره به ...نگاه میکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین