کد خبر: ۵۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

کاروان تجهیزات نظامی آمریکا برای تقویت نظامی این کشور وارد سوریه شد

آمریکا با ارسال کاروانی از تجهیزات نظامی به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال سوریه حضور نظامی خود در این کشور را تقویت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نزدیک به ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل خودروی زرهی، تجهیزات فنی و ژنراتورها عصر دوشنبه از گذرگاه سیمالکا واقع در مرزهای سوریه-عراق وارد خاک سوریه شدند.

طبق اعلام آناتولی، این کامیون‌ها روز سه‌شنبه محموله‌های خود را به مراکز لجستیک نیروهای آمریکایی در دو منطقه "خراب عشق" (واقع در غرب شهر عین عیسی) و صرین (مرکز منطقه کوبانی) رسانده و در آنجا تخلیه کردند.

همچنین این خبرگزاری ترکیه‌ای اعلام کرد، از جمله خودروهای زرهی آمریکایی که به این مناطق منتقل شدند، خودروهای زرهی "هاموی" بودند که از قابلیت‌های مختلف و نیز قابلیت حرکتی خوب در مناطق مختلف برخوردار است، پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا این خودروها را در اختیار نیروهای سوریه دموکراتیک قرار داده بود.

آناتولی گزارش داد، خودروهای زرهی هاموی به نیروهای سوریه دموکراتیک اختصاص دارد و نظامیان آمریکایی که در منطقه حضور دارند، معمولا از خودروهای زرهی مدل "هامر" استفاده می‌کنند.

این خبرگزاری ضمن انتشار ویدئویی که آن را مربوط به عملیات انتقال تجهیزات نظامی آمریکا به شمال سوریه دانست، تاکید کرد، ورود کاروان نظامی آمریکا به این منطقه نشان می‌دهد، در واقع آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در سوریه است.

همچنین آناتولی احتمال داد که از ژنراتورها برای رفع نیاز پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و یا برای تامین برق پایگاه‌های جدید احتمالی استفاده خواهد شد.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین