کد خبر: ۵۷۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

انتقاد تند یک مرجع تقلید به تعطیلی دروس حوزه در روزهای بین التعطیلین

آیت الله سبحانی با بیان اینکه تعطیل کردن دروس در روزهای بین التعطیلین یک بدعت در حوزه شده است تاکید کرد: روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه درس اینجانب برقرار است و بنایی بر تعطیلی درس در این روز نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سبحانی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی گفت: نشست و برخاست با عالم و دانشمند دینی نقش بسزایی در ایجاد اخلاص و رفع شک و شبهه در مورد مسائل دینی دارد.

وی با نقل خاطره‌ای از نماز باران آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری (ره) تصریح کرد: در سال ۱۳۲۲ که خشکسالی عجیبی به وجود آمده بود و مزارع و باغات قم به کلی خشک شده بودند؛ همه آمدند خدمت آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری و از ایشان تقاضای نماز باران کردند که بعد از نماز باران ایشان باران زیادی می‌آید و خیلی از جوانانی که در زمان توده‌ای ها، دچار شک و شبهه در اعتقادات دینی شده بودند، به یقین رسیدند و متوجه شدند که ورای این عالم یک دنیای دیگری نیز وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایجاد اخلاص از دیگر فواید نشست و برخاست با علما است، خاطرنشان کرد: اخلاص نقش مهمی در آموزه‌های دینی دارد و زندگی علما و بزرگان دینی ما پر است از اخلاص و کار برای خدای متعال، که یکی از این علما مرحوم آیت الله حجت بودند که زهد و اخلاص ایشان میان خاص و عام معروف بود.

سبحانی در پایان با بیان اینکه تعطیل کردن دروس در روزهای بین دو تعطیلی یک بدعت در حوزه شده است تاکید کردند: روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه درس اینجانب برقرار است و بنایی بر تعطیلی درس در این روز نیست.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین