کد خبر: ۵۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

ترامپ از توضیح‌خواستن بغداد ناراحت شد!

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا گفته، از اقدام رئیس جمهور عراق که خواستار توضیح از دولت آمریکا درباره صحبت‌های ترامپ شده، ناراحت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع مطلع آمریکایی به دولت عراق خبر داده که دونالد ترامپ از اقدام همتای عراقی‌اش ناراضی است و ناراحت شده است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، روز دوشنبه به سخنان دونالد ترامپ که گفته بود، نظامیان آمریکایی در عراق می‌مانند تا حواسشان به ایران باشد، واکنش نشان داد و به آن اعتراض کرد.

برهم صالح در «همایش گفت‌وگوی مرکز رافدین» گفته بود، دونالد ترامپ از عراق اجازه‌ای نگرفته که نیروهای آمریکایی در خاک این کشور مراقب ایران باشند... رئیس جمهور آمریکا با هیچ کس در دولت عراق درباره نقش اضافه نیروهای آمریکایی در عراق صحبت نکرده است... دولت منتظر است که [از طرف آمریکایی] درباره تعداد نیروهای آمریکایی و مأموریت آنان در عراق، توضیحاتی بشنود»

در پی این واکنش، امروز یک منبع مطلع نزدیک به دولت آمریکا به شبکه خبری المیادین اعلام کرد که ترامپ نارضایتی خود را در خصوص اینکه بغداد خواستار توضیح شده اعلام کرده است.

المیادین همچنین نوشت، منابع آمریکایی به نقل از رئیس جمهور عراق نیز گفتند که اگر شعار ترامپ این است که «نخست‌ آمریکا» می‌گوید، او هم باید به شعار ما که «نخست عراق» است، احترام بگذارد.

روز یکشنبه (۱۴ بهمن) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌بی‌اس»، با بیان اینکه قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: «ما برای ساخت این پایگاه [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهم نگهش دارم، این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران مشکلی واقعی است»

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین