کد خبر: ۵۷۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

خروج دام بدون مجوز از اردبیل ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص دام و طیور هرگونه خروج دام بدون مجوز دامپزشکی از استان اردبیل ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز :
 ناصر عتباتی در مجمع اتاق اصناف استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی واحدهای مربوطه موظف به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا جهت تشخیص کیفیت گندم و آرد هستند متعهد می‌شویم که که در این حوزه و تامین آرد مورد نیاز مردم با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی افزود: تمامی مسؤولان و مردم در هر جایگاهی که قرار دارند با عمل به وظایف شرعی و تکالیف اخلاقی خود می‌توانند گرهی از مشکلات کنونی موجود در کشور را باز کنند و این‌گونه می توانیم تمامی مشکلات را به نحو احسن حل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به نقش اتاق اصناف در جلوگیری از نفع‌طلبی برخی افراد سود‌جو ادامه داد: اتاق اصناف با توجه به گستردگی خود در این برهه حساس می‌تواند نقش مهمی را در بهبود شرایط و رفع مشکلات کنونی ایفا کند که خوشبختانه یکی از نقاط قوت اتاق اصناف اردبیل بهره بدن از مسؤولان کار بلد است که باید از این ویژگی مثبت در جهت جلوگیری از منفعت‌طلبی برخی افراد سودجو استفاده شود.

عتباتی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی برخی افراد ناآگاه و سودجو در صدد ملتهب کردن وضعیت جامعه با ترفندهای مختلف جهت رسیدن به اهداف شوم خود هستند که این موضوع باعث بروز مشکلات متعددی در جامعه شده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شورای اصناف بررسی فاکتورهای ارایه شده جهت کنترل و مشخص شدن منشا اجناس است تا با این کار از هرگونه اقدامات سودجویانه جلوگیری شود و در کنار آن نیز تولید‌کنندگان نیز باید با درک صحیح از شرایط موجود منافع شخصی خود را کنار گذاشته و با کاهش نفع مالی خود در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گام مثبتی بردارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: قیمت بالای گوشت دام و طیور در استان اردبیل با توجه به اینکه میزان تولیدات گوشت در سطح استان از رقم بالایی برخوردار بوده و این استان از این حیث رتبه بالایی در سطح کشور دارد قابل قبول نیست.

وی تشریح کرد: متاسفانه برخی سوء مدیریت‌ها و کم توجهی‌ها در خصوص پخش نهاده‌های دامی به وجود آمده است که در صورت احراز تخلفاتشان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

عتباتی ادامه داد: در خصوص نحوه پخش گوشت برای تنظیم بازار نیز باید عزت نفس مردم را در نظر گرفته و نباید هیچ‌گونه خدشه‌ای در این خصوص به مردم وارد شود و متاسفانه امروزه منشا بیشتر مشکلات در خصوص تامین نیازهای اساسی مردم به سو مدیریت‌های داخلی باز می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور وظیفه تمامی مسؤولان و مردم این است که با درک وضعیت موجود در هر جایگاهی که قرار دارند درصدد رفع مشکلات مردم بوده و به سادگی از کنار مسائل رخ داده عبور نکنند و در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به محرومین و ضعفا تلاش بیش از پیش انجام دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام و ملت ایران در طول چهل سال گذشته با ترفندهای مختلف همانند تحمیل هشت سال جنگ نابرابر و اعمال فشارها اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه سعی در تضعیف قدرت کشور در منطقه و عرصه بین‌المللی داشتند اما همواره مردم در برابر این توطئه‌ها با هوشیاری کامل ایستادگی کرده و نقشه‌های دشمنان را از بین بردند.

دادستان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای غیر مجاز در سطح استان موجب برهم خوردن نظم موجود و موقعیت شغلی اصناف می‌شود اتاق اصناف اردبیل باید در سریع‌ترین زمان با همکاری اماکن اقدام به پلمپ واحدهای غیر مجاز و بدون پروانه کند.

عتباتی تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی در خصوص مشکلات موجود پیشگیری است که دستگاه قضایی استان اردبیل با تمام توان خود در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و اتاق اصناف درصدد حل مشکلات و معضلات موجود است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص دام و طیور هرگونه خروج دام بدون مجوز دامپزشکی از استان اردبیل ممنوع است و در کنار آن با توجه به ورود دادستانی اردبیل به حوزه آرد و برداشت گندم و حذف واسطه‌ها و اخلالگران خوشبختانه در حوزه تامین آرد مورد نیاز مردم استان با مشکلی مواجه نیستیم.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین